وقتی اقتصاد اصلاح می شود میلیون ها شرکت هندی برای اولین بار مالیات می پردازند

اصلاح مالیاتی یکی از سیاست های کلیدی ناراندرا مودی، نخست وزیر هند در سال گذشته بود.

 هند، اقتصادی نوظهور است که در آینده بازارها را از آن خود خواهد کرد. کشوری که شاید از بیرون شلوغ و بی نظم به نظر برسد، اما در درون در حال اصلاح است و اقتصادش را هرروز قوی تر می کند. حالا هم به لطف اصلاحات اساسی که در سیستم مالیاتی اش انجام داده، میلیون شرکت برای اولین بار به خزانه دولتی مالیات پرداخت خواهند کرد.

سی ان ان مانی در گزارشی درباره اصلاح سیستم مالیاتی هند نوشت: دولت هند در بررسی های اقتصادی سالانه خود اعلام کرده است که حدود 3.4 میلیون کسب و کار برای پرداخت مالیات کالا و خدمات از ژوئیه 2017 ثبت نام کرده اند. علاوه بر این در این کشور 6.4 میلیون مالیات دهنده کسب و کاری وجود دارد.

پراسانا تانتری، رییس مرکز آنالیز مالی در مدرسه کسب و کار هند می گوید: این تعداد مالیات دهنده بسیار چشمگیر است و یک پیشرفت بزرگ محسوب می شود.

البته  این 3.4 میلیون، شامل برخی از شرکت هایی که بیش از یک بار برای پرداخت مالیات ثبت نام کرده اند هم می شود، چرا که برخی از آن بیش از یک کسب و کار در هند دارند. اما به گفته تانتری، شرکت های این چنینی تنها 10 درصد از ثبت نام ها را تشکیل می دهد.

اصلاح مالیاتی یکی از سیاست های کلیدی ناراندرا مودی، نخست وزیر هند در سال گذشته بود. البته طبق گزارش ها معرفی سیستم مالیاتی جدید توسط بازخوانی و سردرگمی در مورد ثبت نام آنلاین و نرخ های مختلف برخی کسب و کار گرفتار شده است.

اقدام اقتصادی دیگر مودی، پول زدایی از اقتصاد بود. او سعی داشت پول نقد را از سطح کشور جمع کند، چرا که هندی ها تمام معاملات خود را با پول نقد انجام می دهند. غروب هشتم نوامبر سال 2016، هند تکان عجیبی خورد. نارندرا مودی نخست وزیر این کشور که از طریق تلویزیون مردم را خطاب قرار داده بود، ناگهان اعلام کرد دو اسکناس درشت رایج در هند- یعنی پانصد روپیه (تقریبا برابر با ۷.۵ دلار) و هزار روپیه (تقریبا برابر با ۱۵ دلار)- ساعاتی بعد از ارزش خواهند افتاد. او این اقدام را حمله‌ای علیه فساد مالی و فرار از مالیات خواند و به مردم عادی اطمینان داد که مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد. مودی به مردم اطمینان داد که پول‌شان مال خودشان خواهد ماند اما تا آخر ماه دسامبر- یعنی ظرف یک ماه و نیم- باید تمام پول‌های قدیمی خود را در حساب بانکی بگذارند و مقدار محدودی از آن را نیز در بانک‌ها با اسکناس جدید تعویض کنند. نارندرا مودی نام این اقدام ضربتی دولت را پول‌زدایی از اقتصاد گذاشت. این در حالی است که بزرگ‌ترین معاملات در هند- حتی معاملات بزرگ مسکن- نیز با پول نقد انجام می‌شوند و درواقع دو اسکناس حذف‌شده در جامعه هند به صورت روزانه و گسترده مورد استفاده بودند.

با این حال، این اقدام باعث شد که رشد اقتصادی هند از 7.1 درصد به 5.7 درصد در نیمه اول سال 2017 برسد. اما در سه ماه پایانی منتهی به سپتامبر رشد اقتصادی هند به 6.3 درسد رسید.

دولت روز دوشنبه اعلام کرد که انتظار دارد رشد اقتصادی در سال 2017-2018 به بالاتر از 7 درصد برسد. اهداف اصلی عنوان شده برای سال آینده، خصوصی سازی Air India، کمک مالی 32 میلیارد دلاری به کسب و کار های ضعیف و تثبیت سیستم مالیاتی جدید است. به گفته کارشناسان، اصلاح مالیاتی باعث می شود که اقتصاد غیررسمی هند، به طور کامل قانونی شود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال