دولت آیین‌نامه تشویق صادرکنندگان نمونه را اصلاح کرد

هیات وزیران در نشست زوط چهارشنبه مورخ پنج بهمن 96 که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری تشکیل شد، آیین‌نامه تشویق صادرکنندگان نمونه را با هدف ایجاد بستر مناسب به‌منظور تشویق صادرکنندگان نمونه و خنثی کردن اثرات منفی تحریم‌ها ناشی از انتقال نیافتن ارز به کشور را اصلاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، روزنامه صمت نوشت: هیات دولت با هدف ایجاد بستر مناسب به‌منظور تشویق صادرکنندگان نمونه و خنثی کردن تاثیر منفی تحریم‌ها ناشی از انتقال نیافتن ارز به کشور با اصلاح آیین‌نامه تشویق صادرکنندگان نمونه موافقت کرد. همچنین در این نشست با سرمایه‌گذاری در طرح تولید کاغذ از کربنات‌کلسیم ازسوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در شهرستان خرامه استان فارس موافقت شد. این تصمیم با هدف توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه‌یافته و ایجاد اشتغال گرفته شد. این طرح که با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن کاغذ از کربنات‌کلسیم اجرا خواهد شد، دارای تاثیرات زیست‌محیطی مثبتی بوده و موجب جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان می‌شود. بر این اساس تامین تمامی مواد اولیه مورد نیاز این طرح از نقاط مختلف در داخل کشور امکان‌پذیر است.
هیات دولت همچنین در راستای ایجاد فرصتی مناسب برای بهره‌مندی از توان بخش خصوصی در امر آموزش و پرورش، کم شدن هزینه‌ها و ایجاد درآمد مالی برای وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه نحوه تعیین نرخ فروش و اجاره و شرایط واگذاری ساختمان‌ها و اراضی مربوط به قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را به تصویب رساند. به موجب این آیین‌نامه به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود، زمین‌ها و ساختمان‌های مازاد بر نیاز خود را براساس قوانین و مقررات و مفاد این آیین‌نامه جهت راه‌اندازی مدارس غیردولتی به صورت اجاره یا فروش به موسسان مدارس یادشده، واگذار کند.

 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال