گرمای زمستان ، رکود حاکم بر بازار پوشاک را مضاعف کرد

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران، بازار آرامی را برای ایام نوروز پیش‌بینی کرد و افزود: همواره در روزهای پایانی سال تقاضا برای خرید پوشاک افزایش پیدا می‌کند اما شرایط بازار به‌گونه‌ای نیست که این افزای تقاضا به روند صعودی قیمت‌ها کمک کند.

ابوالقاسم شیرازی، با بیان اینکه بازار در شرایط رکود است، خاطر نشان کرد:در زمستان امسال هوا آنقدر سرد نشد که مردم برای خرید پوشاک زمستانی متمایل شوند و همین مسئله رکود حاکم بر بازار پوشاک را مضاعف کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری گسترش، به گفته رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران،  کاهش تقاضا برای خرید کالای زمستانی سبب شد که کالاهای زمستانی در انبار فروشندگان باقی بماند و این مسئله بدون تردید باعث خواهد شد که در پایان سال پوشاک زمستانی با تخفیف‌های قابل توجه در بازار عرضه شوند.

 

شیرازی بابیان اینکه فروشندگان با ارائه تخفیف در پی افزایش توان نقدینگی خود در بازار هستند، بیان کرد: از ابتدای بهمن امسال، تولیدکنندگان تولیدات خود را وارد بازار می‌کنند؛ از آنجایی‌که بازار رقابتی است فروشندگان تلاش دارند که با ارائه تخفیف مشتریان را  جذب کنند.

 

این مسئول صنفی بابیان اینکه عرضه‌ پوشاک بیش از نیاز است، خاطر نشان کرد: در این بازار؛ تولیدکنندگان و فروشندگان به حداقل سود رضایت می‌دهند تا کالاهای آنها برای سال آینده در انبارها دپو نشود.

 

وی بابیان اینکه بازار شب عید آرام خواهد بود، بیان کرد: همواره تقاضا مردم برای خرید پوشاک در ایام عید تحریک می‌شود اما فعالان بازار به مردم این اطمینان را می‌دهند که هیچ‌گونه فشاری متوجه آنها نخواهد شد.

 

شیرازی افزود: امیدوارم که بازار در ایام نوروز تحریک شود زیرا اگر چنین امر مهمی محقق نشود بسیاری از تولیدی‌ها داخلی متضرر و فروشگاه‌ها توان پرداخت بدهی‌های خود را از دست می‌دهند.

 

 به گفته این فعال اقتصادی؛ باکاهش میل خرید بسیاری از تولیدی‌های داخلی از دور تولید خارج خواهند شد. امیدوارم که روند خرید دور از برآورد ما باشد و ما شاهد بازار پررونقی باشیم.

 

وی بابیان اینکه زمستان پررونقی را تجربه نکردیم، بیان کرد: امیدواریم که در پایان سال بازار تحرک بیشتری داشته باشد.

 

این مسئول صنفی در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان آیا رونق بازار پوشاک دور از انتظار است، بیان کرد: خرید پوشاک در شب عید یک سنت است. ابتدا خانواده‌ها برای فرزندان سپس در روزهای پایان سال برای خانم‌ها و در ایام عید برای آقایان خرید می‌کنند. خرید در این ایام جزو آداب و رسوم ایرانیان است از این‌رو من امیدوارم که این بازار با شور و هیجان دنبال شود.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال