سنگینی تعرفه های ترجیحی، نفس صادرات را گرفته است

تولایی گفت: با افزایش تعرفه های ترجیحی از سوی کشورهای مبدا، عرصه برای حضور کالای ایرانی تنگ تر می شود.

محمود تولایی -رییس اتاق بازرگانی استان کاشان-، با اشاره به قدمت استان کاشان در حوزه صنعت اظهار کرد: گردشگری و صنعت  دو شاخص اصلی در استان کاشان است و با احداث نخستین کارخانه نساجی ایران، در سال ۱۳۰۴ درکاشان، این صنعت وارد استان شد.

 

 وی افزود:صادرات بخش نساجی مربوط به کف پوش و فرش ماشینی است که ارزش صادرات این محصولات به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده و در صورت برطرف شدن مشکلات صادرات، قادر خواهیم بود ظرف سال‌های آینده به چشم اندازه ۱ میلیارد دلار دست پیدا کنیم.

 

تولایی با بیان اینکه فرش ایرانی به لحاظ کیفیت، شرایط بهتری نسبت به نمونه‌های خارجی دارد، افزود: کیفیت، رنگ آمیزی و طراحی فرش ایرانی باعث برتری آن نسبت به نمونه‌های خارجی شده و در بازار‌های خارجی فرش ماشینی ایران جایگاه مناسبی نسبت به سایر رقبا از کشور‌های چین دارد.

 

رییس اتاق بازرگانی استان کاشان با اشاره به اینکه، تولید فرش دست بافت رو به کاهش است، یادآور شد: با توجه به دستمزد پایین قالیبافان هرساله از تعداد شاغلین در این حوزه کاسته می‌شود.

 

تولایی، با بیان اینکه مشکلات بازرگانی در ایران تقریبا یکسان است، اظهار کرد:عدم عضویت در سازمان تجارت جهانی باعث شده است که  کالا‌های صادراتی ایرانی با تعرفه‌های دلخواه از سوی کشور مبدا مواجه شود و در برخی از مواقع افزایش این تعرفه‌ها، توان رقابت را از کالای ایرانی می‌گیرد.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال