گزارشی از نشست کمیته الیاف انجمن صنایع نساجی ایران

نشست کمیته الیاف انجمن صنایع نساجی ایران با حضور اعضای این کمیته، عصر روز چهارشنبه اول آذر ماه در محل دبیرخانه انجمن صنایع نساجی ایران تشکیل شد.

محمدرضا مقدم- رئیس کمیته الیاف- ضمن خیر مقدم به حاضرین، گزارش‌ مختصری از روند هماهنگی‌ها در تشکیل جلسات کمیته ارائه نمود و افزایش قیمت پرک همزمان با فصل سرما و همچنین موضوع صادرات الیاف هالو را مهم‌ترین دستور جلسه کمیته دانست.

مقدم در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به چین، گزارش مختصری از این سفر را ارائه داد و با اشاره به تب شدید خرید در این کشور، سخت‌گیری‌های اخیر دولت چین در حوزه مسائل زیست محیطی و ممنوعیت ورود پرک به چین را مهم‌ترین عامل در گرانی‌های اخیر دانست.
بهرام محمدی، ضمن تأیید سخنان آقای مقدم، با اشاره به افزایش قیمت‌های محصولات چینی در این حوزه و محدودیت‌های ایجاد شده برای واحدهای تولیدکننده در چین، به فرصت‌های ایجاد شده برای رقابت در عرصه بین‌المللی اشاره نمود و ابراز امیدوار نمود واحدهای داخلی بتوانند از این فرصت در سطح جهانی بهره‌مند گردند.
محمدی در ادامه به موضوع افزایش قیمت پرک در فصل سرما پرداخت و با اشاره به پیگیری‌های قبلی انجمن در خصوص اخذ مجوز واردات و ایجاد محدودیت در صادرات پرک به لزوم برنامه‌ریزی برای تعادل عرضه و تقاضا برای کنترل قیمت تأکید کرد.
دکتر محمدی در ادامه به ظرفیت تولید الیاف کتان تایپ در کشور پرداخت و با اشاره به راه‌اندازی مجدد خط تولید الیاف پلی‌استر شرکت پلی اکریل، لزوم برنامه‌ریزی جدی انجمن برای جلوگیری از واردات الیافی که تولید داخلی دارند را یادآور شد. وی همچنین به لزوم اتخاذ تصمیم برای نرخ‌گذاری محصولات تولیدی واحدها اشاره نمود و انسجام و وحدت رویه در قیمت‌گذاری کالاهای نهایی را به نفع این صنعت دانست.
پس از آن، اعضای کمیته الیاف به بحث و تبادل نظر در مورد شرایط عرضه و تقاضا در بازار و تحلیل قیمت‌های موجود پرداختند و در نهایت قیمت خرید پرک زیر دویست ( ppm ناخالصی ) به مبلغ 2950 تومان و پرک زیر هزار ( ppm ناخالصی ) به مبلغ 2750 تومان مصوب شد.
در پایان این نشست، مهندس جمشید بصیری- رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران- طی سخنان کوتاهی به نقش و جایگاه موثر انجمن در خدمت‌رسانی به اعضای انجمن پرداخت و تقویت کمیته‌های تخصصی و افزایش نشست‌ها و ارتباطات میان اعضای انجمن را یکی از عوامل موثر در پیشرفت صنعت نساجی دانست.
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال