ایجاد فضای مناسب برای فعالیت عمده واحدهای صنعتی

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از تحقق ۹۴ درصدی تولید خودرو طی هفت ماه گذشته خبر داد و گفت تا امروز حدود ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده که نشان از تحقق حدود ۹۴ درصدی دارد.

محسن صالحی نیا اظهارداشت: در هفت ماهه گذشته کالاهای صنعتی رشدهای نسبتا مناسبی داشته اند و در این زمینه تایر اتومبیل از رشد ۹درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

 

به گزارش فرصت امروز، وی ادامه داد: فولاد خام،  لوازم خانگی و اقلامی مثل نخ، نئوپان،  ام دی اف و کاغذ رشد تولید داشتند و نشان دهنده پوشش نیازداخلی است، اما برای افزایش تولید باید افزایش صادرات مدنظر قرار گیرد.

 

صالحی نیا ادامه داد: الیاف اکریلیک با کاهش مواجه بود و این در حالی است که تولید برخی اقلام ساختمانی به دلیل رکود صنعت ساختمان با کاهش مواجه شد.

 

وی افزود: تولید صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز به دلیل مصرف بالای مواد اولیه توسط صنایع بالادستی افزایش خوبی را نشان می دهد.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ کدام از رشدها به مفهوم نبود واحدهای تولیدی مشکل دار نیست، تصریح کرد: واحد تولیدی ممکن است به دلایل مختلف ازجمله نیاز به بازسازی و نوسازی و نبود بازار و مشکلات فضای کسب و کار دچار مشکل شود و ما معتقدیم باید فضا را برای فعالیت عمده واحدها فراهم کنیم.

 

صالحی نیا با اشاره به لزوم رصد به موقع واحدهای تولیدی دارای مشکل و نیز پایش آمار تولیدات کالا به کالا و صنعت به صنعت افزود: با رصد به موقع واحد های تولیدی باید با کمک دستگاه های مرتبط مشکلات را رفع کنیم و کارگروه رفع موانع تولیدی نیز به طور منظم و پیگیرانه در سطح استان ها و ستاد وزارتخانه تشکیل می شود.

 

به گفته وی، از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۷۰۰ جلسه استانی و ستادی تحت عنوان کارگروه رفع موانع تولید برگزار و ۵۱ درصد مصوبات عملیاتی شده و ۴۹ درصد نیز در دست انجام است.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال