تولیدکنندگان ایرانی یارای رقابت با کالاهای ارزان قیمت چین و ترکیه را ندارند

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: با توجه به واردات کالای نازل با قیمت پایین چین و ترکیه، تولیدکننده داخلی به لحاظ قیمت تمام شده کالا قادر به رقابت نیست و لطمه زیادی به روند تولید داخلی می‌زند.

 ابوالقاسم شیرازی با اشاره به عضویت ۵ هزار واحد تولیدی پوشاک در اتحادیه پوشاک تهران اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین موانع تولید بالا بودن قیمت تمام شده تولید پوشاک است؛ چراکه قیمت تمام شده تولیدات باید طوری باشد که تولیدکننده قادر به رقابت باشد.

 

به گزارش  قدس آنلاین، وی ادامه داد: با توجه به قیمت پایین کالای نازل و بی‌کیفیتی که از چین یا ترکیه وارد شود، تولیدکننده داخلی به لحاظ قیمت تمام شده کالا قادر به رقابت نیست و همین موضوع لطمه زیادی به روند تولیدات داخلی می‌زند.

 

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران​،  با اشاره به لزوم ایجاد تنوع در تولیدات داخلی و فراهم کردن بستری برای کاهش واردات قاچاق تصریح کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی باید سه ضلع مردم، دولت و تولیدکننده تلاش کنند تا در زمینه صنعت پوشاک بتوان رونق بیشتری را شاهد بود.

 

شیرازی با اشاره به لزوم همراهی مردم خاطرنشان کرد: نقش مردم جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت پوشاک بسیار پررنگ است؛ چرا که در صورت پایین آوردن تقاضا و حرکت به سمت مصرف کالای ایرانی می‌توان وزنه قابل توجهی در رونق تولید و کارآفرینی در این بخش ایجاد کرد؛ البته نقش دولت و رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی غیرقابل انکار است.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش دولت عنوان کرد: نقش دولت در زمینه تسهیل شرایط تولید، بخشش‌های مالیاتی و بیمه‌ای، اعطای تسهیلات مناسب، فراهم کردن بازار فروش و ... بسیار پررنگ است، در این زمینه نقش تولیدکننده نیز جهت تولید باکیفیت محصولات داخلی اهمیّت زیادی دارد.

 

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه در صورت فراهم شدن شرایط حتی می‌توان بستر صادرات را فراهم کرد اظهار داشت: بانک‌ها و سیستم بانکی هم باید اصلاح شوند، به عنوان مثال وام مناسبی برای تولیدکنندگانی که در شهرهای بزرگ فعالیتشان کاهش پیدا کرده اختصاص دهند تا چنین واحدهایی بتوانند فعالیت خود را از سر گرفته یا شرایط خود را ارتقاء دهند.

 

شیرازی ضمن اشاره به اینکه اکنون افق روشنی در پیش است و امید است که بتوان در مسیر درست حرکت کرد گفت: اکنون صدور مجوز و آیین‌نامه آسان شده است که البته سبب شده تعداد واحدهای صنفی زیاد شود؛ منتها نکته مهّم این است که باید موانع برداشته شود تا بازار فروش رونق بگیرد.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال