عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد: 3 تهدید مهم برای صنعت پوشاک کشور

​عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به موضوع افزایش واردات پوشاک کالا در کشور اظهارداشت: امروز صنعت تولید پوشاک کشور از سه ناحیه آسیب جدی می بیند ، واردات ، نبود تعرفه سنگین وارداتی و از طرف دیگر عدم بروز بودن صنعت نساجی در کشور آسیب جدی را به صنعت پوشاک کشور وارد کرده است.

سیده حمیده زرآبادی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع افزایش واردات پوشاک کالا در کشور اظهارداشت: امروز صنعت تولید پوشاک کشور از سه ناحیه آسیب جدی می بیند؛ واردات ، نبود تعرفه سنگین وارداتی و از طرف دیگر عدم بروز بودن صنعت نساجی در کشور آسیب جدی را به صنعت پوشاک وارد کرده است.


به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از راه دانا، وی بر همین اساس اضافه کرد: صنعت نساجی کشور با توجه به بروز شدن علم و فناوری بروز نشده و این صنعت مربوط به چندین سال پیش بوده و لازم است تا هر چه زودتر این صنعت در کشور با روش های مدرن جهانی بروز رسانی شود تا تولید کنندگان و تجار داخلی دیگر اجناس خارجی وارد کشور نکنند.


عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین با اشاره به ارائه طرحی در مجلس برای مقابله با واردات پوشاک تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز در کشور موضوع واردات پوشاک بیش از گذشته برای مردم و بویژه تولید کنندگان قابل مشاهده است بر آن شدیم تا در کمیسیون صنایع مجلس طرحی را برای مقابله با واردات پوشاک به کشور در مجلس ارائه دهیم و دولت بر این اساس سازوکار مقابله با واردکنندگان پوشاک را بیاندیشد و اجرا کند.


زرآبادی همچنین با ابراز ناخوشایندی از نبود تعرفه واردات سنگین کالاهای مشابه داخل اظهارداشت: بسیاری از کالاهایی که امروز وارد کشور می شوند نمونه داخلی آنها وجود دارد اما به دلیل نبود تعرفه سنگین گمرکی تجار اقدام به وارد کردن آنها می کنند بجای اینکه آن را در کشور تولید کنند.


وی با اشاره به نیمه تعطیلی و یا تعطیلی بسیاری از کارگاه های تولید پوشاک در کشور گفت: بسیاری از کارگاه ها و کارخانه های تولید پوشاک در اثر افزایش واردات پوشاک در کشور رو به تعطیلی و یا نیمه فعال شدن هستند که باید برای احیاء آنها حتما و حتما با موضوع واردات پوشاک در کشور مقابله کنیم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال