فروش البسه ایرانی به نام خارجی در بازار اصفهان

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان گفت: تمام پوشاک موجود در بازار، خارجی نیستند، بلکه تولیدات داخلی با مارک خارجی، به مشتریانی که متقاضی پوشاک خارجی هستند، ارائه می‌شود.

ابراهیم خطابخش با بیان اینکه واردات برای تولیدات داخلی مشکل ایجاد کرده است، اظهار کرد: پوشاک تولیدی استان اصفهان، از نظر کیفیت، بهتر از پوشاک خارجی است، اما تعدادی از تولیدکنندگان همین پوشاک داخلی را با مارک‌های خارجی مورد تقاضای مشتری به مردم ارائه می‌کنند.

 

به گزارش ایسنا،  وی با بیان اینکه زمانی برای اثبات برتری پوشاک داخلی صرف نمی‌شود، افزود: اگر پوشاک داخلی برندسازی و شناسنامه‌ای‌ شوند، مشکلات تولید کنندگان کمتر خواهد شد. پوشاک خارجی مانند پوشاک چینی دارای کیفیت و قیمت‌تری پایین نسبت به پوشاک داخلی هستند و مردم نیز اغلب با فرهنگ خرید پوشاک خارجی، اقدام به خرید این پوشاک می‌کنند.


رییس اتحادیه پوشاک اصفهان با بیان اینکه برای فرهنگ سازی خرید پوشاک ملی، به همکاری صدا و سیما نیاز داریم، تصریح کرد: اگرچه کیفیت پوشاک داخلی نسبت به قبل بهتر شده است، اما هزینه‌های بالای تولید، موجب گران‌تر شدن قیمت این پوشاک می‌شود و تنها فرهنگ سازی مهم است که نشان دهد، پوشاک داخلی از نظر استقامت، شست وشو و مدت مصرف، بهتر از پوشاک چینی یا خارجی است.


خطابخش افزود: تمام پوشاک موجود در بازار، خارجی نیستند، بلکه تولیدات داخلی با مارک خارجی، به مشتریانی که متقاضی پوشاک خارجی هستند، ارائه می‌شود. تولیدات داخلی دارای کیفیت بالا و مشابه خارجی هستند و در بحث مارک خارجی، تشخیص جنس چینی و ایرانی سخت است. مردم فقط به اسم ارزان بودن، از پوشاک چینی خرید می‌کنند.


وی با بیان اینکه ۹۰ درصد پوشاک خارجی وارداتی از مبادی اصلی به صورت قاچاق از قشم وارد می‌شود، خاطر نشان کرد: اتحادیه به صورت مرتب جوابگوی مشکلات مربوط به پوشاک خارجی بی کیفیت که با یک بار شست‌وشو خراب یا حتی بدون شست‌وشو دو رنگ می‌شوند، است. کالاهای چینی واقعا ضعیف هستند و مشتریان باید از کیفیت این کالا مطلع شوند. اما مشکل اصلی این است که چرا در سطح شهر از جنس مرغوب ایرانی استقبال نمی‌شود.


رییس اتحادیه پوشاک اصفهان تاکید کرد: مسئولان مرتبط برای جلوگیری از ورود کالای وارداتی و قاچاق، جلساتی می‌گذارند و اقداماتی از جمله جریمه و جمع آوری کالای قاچاق و برنامه‌ریزی برای کاهش آمار آن و بازرسی از واحدهای صنفی را انجام می‌دهند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال