پیش‌بینی سرمایه مورد نیاز برای بازسازی و نوسازی واحدهای چرم سبک یک‌هزار و 750 میلیارد ریال در 5 سال است

به گفته مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت دو طرح بازسازی و نوسازی صنایع تولید چرم سبک و ایجاد مصنوعات چرمی به ترتیب با حجم سرمایه گذاری حدود یک‌هزار و 750 و شش هزار و 600 میلیارد ریال در پنج سال برای تعیین منابع و تخصیص اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

افسانه محرابی  با تأکید بر ضرورت بازسازی و نوسازی صنایع تولید چرم، تصریح کرد:  از آنجا که در گذشته صادرات حوزه چرم سبک بیشتر محدود به سالامبور بود، در اواخر سال 1391 پرداخت عوارض صادرات این محصول و اختصاص درآمد حاصل از آن برای ارتقای صنعت ذی‌ربط و تکمیل حلقه تولید تا محصول نهایی تصویب شد.


به گزارش شاتا، وی سالامبور را اولین محصول فرآوری پوست با ارزش افزوده بسیار پایین و آلودگی زیست محیطی بالا دانست و افزود: متأسفانه علیرغم دریافت عوارض صادراتی، سرمایه گذاری در حوزه تولید چرم و مصنوعات چرمی انجام نگرفت.


محرابی با اشاره به طرح‌های ایجادی واحدهای مصنوعات چرمی و بازسازی و نوسازی چرم سبک دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با هماهنگی‌های اولیه این طرح ها را به ترتیب با حجم سرمایه گذاری حدود یک‌هزار و 750 و شش هزار و 600 میلیارد ریال در پنج سال و اشتغال  18 هزار و 750 و همچنین 875 نفر تهیه و برای تعیین منابع و تخصیص اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده ایم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال