احمد کیمیایی اسدی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران: 3 پیامد همکاری با برندهای خارجی پوشاک در ایران

همکاری با شرکت‌های ترکیه ای برای بهبود وضعیت مقدمه‌ای برای حضور در بازارهای صادراتی است چراکه با بضاعت پس از تحریم قادر به رقابت با این کشور و دیگر تولیدکنندگان پوشاک در جهان نبودیم.

همکاری با شرکت‌های ترکیه ای برای بهبود وضعیت مقدمه‌ای برای حضور در بازارهای صادراتی است چراکه با بضاعت پس از تحریم قادر به رقابت با این کشور و دیگر تولیدکنندگان پوشاک در جهان نبودیم.

(توضیح: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ۲۰ میلیون یورو سفارش صنعت پوشاک با برند خارجی و نشان ساخت ایران خبر داده است. احمد کیمیایی اسدی فعال صنعت نساجی از پیامدهای خوب این اقدام می‌گوید.)

 

انتقال تکنولوژی، ورود ماشین‌آلات پیشرفته و کم کردن فرصت قاچاق پوشاک به ایران از جمله پیامدهای تولید پوشاک با برندهای خارجی و نشان ساخت ایران در کشورمان است. قاچاق قابل‌توجه منسوجات و پوشاک از مرزهای گسترده کشورهای همسایه به ایران صنعت پوشاک و اشتغال‌زایی در این بخش را تهدید می‌کند اما قرارداد با صاحبان برند و تولید پوشاک در ایران دست‌کم به اشتغال کارگر ایرانی کمک می‌کند و از حجم قاچاق می‌کاهد. 

 

چند برند ترکیه‌ای در مناطق ویژه اقتصادی کشور که امتیازات و معافیت‌هایی در آن برای تولید در نظر گرفته شده مستقر شدند و فرایند ورود ماشین‌آلات جدید به ایران انجام شده است. امیدواریم این شرکت‌ها بتوانند با مشارکت طرف ایرانی محصولی را تولید کنند که به نیاز بازار داخل پاسخ دهد نیم‌نگاهی هم به صادرات داشته باشد.

 

به گزارش اتاق تهران،  واردات کالای آماده با ماشین‌آلات یا مواد اولیه یکی از نگرانی‌های طرف ایرانی در مشارکت با برندهای خارجی است و این خطر وجود دارد که کارگر ایرانی در تولید بخشی از محصول مشترک سهیم نباشد و در نهایت محصول ساخت ترکیه در بازار ایران به فروش برسد یعنی روندی که پیش‌ازاین رایج بود. رفع این نگرانی به هوشمندی مسئولان در مناطق ویژه اقتصادی و طرف ایرانی وابسته است تا به بهانه استقرار ماشین‌آلات یا واردات پارچه پوشاک تکمیل‌شده وارد نشود چراکه هدف از همکاری با برندهای خارجی اشتغال کارگر ایرانی است.

 

قرارداد با برندهای معتبر جهانی گام اول در ارتقای وضعیت صنایع پوشاک است. ما سابقه خوبی در تولید پوشاک داریم اما به دلیل تحریم‌ها و به‌روز نشدن تکنولوژی در واحدهای تولیدی رقیب دیرینه و سنتی ما یعنی ترکیه گوی سبقت را ربوده است و امروز به اولین صادرکنندگان پوشاک به اتحادیه اروپا تبدیل‌شده است. همکاری با شرکت‌های این کشور برای بهبود وضعیت مقدمه‌ای برای حضور در بازارهای صادراتی است چراکه با بضاعت پس از تحریم قادر به رقابت با این کشور و دیگر تولیدکنندگان پوشاک در جهان نبودیم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال