ایجاد بازار فروش و ساماندهی واردات، لازمه توسه صنعت پوشاک‎

ابوالقاسم شیرازی- رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران​ در خصوص علل هزینه بالای تولید پوشاک در کشور گفت:تولیدکنندگان داخلی هزینه های سربار زیادی دارند که سبب افزایش قیمت تمام شده محصول می شود و توان رقابت با اجناس وارداتی را کاهش می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: بالا بودن دستمزد کارگر ، حق بیمه بالا ، مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از جمله عوامل افزایش هزینه تولید پوشاک در کشور به شمار می رود.

 

شیرازی تصریح کرد:عدم دسترسی به مواد اولیه ، تعرفه بالای واردات پارچه ، کمبود نقدینگی و از همه مهمتر نبود بازار فروش مناسب از دیگر مشکلات بخش پوشاک است که به افزایش قیمت تمام شده محصول منجر می شود.

 

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه در کشورهای رقیب همچون ترکیه حمایت بالایی از تولیدکنندگان صورت می گیرد گفت:حمایت دولت در حوزه هایی همچون حق بیمه و تهیه مکان عرضه به کاهش هزینه تولید و افزایش توان رقابتی تولیدکنندگان کمک می کند.

 

وی ادامه داد:همچنین در راستای حمایت از تولید باید حاشیه سود قاچاق پوشاک کم و موانع از سر راه تولید برداشته شود.

 

شیرازی تصریح کرد: فراهم شدن بازار فروش در داخل و همچنین در بازار های جهانی و ساماندهی برندهای وارداتی نیز می بایست در دستور کار دولتمردان قرار گیرد.

 

بر اساس این گزارش افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت در خصوص راهکارهای حمایت از تولید پوشاک تصریح کرد:در این راستا کارگروه هایی از 2 سال گذشته به منظور حمایت از تولید داخل و ساماندهی واردات پوشاک تشکیل شده که نتایج خوبی نیز به دنبال داشته است.

 

وی ادامه داد:در حوزه ساماندهی واردات 21 متقاضی خارجی ثبت برند داشتیم که 15 واحد توانستند گواهی فعالیت در کشور بگیرند.

 

محرابی گفت: شناسنامه دار شدن کالاهای وارداتی نیز از جمله اقدامات انجام گرفته برای ساماندهی واردات بود و به موجب آن مقرر شده از تاریخ 31 مردادماه ترخیص کالا بر اساس گواهی فعالیت و شناسنامه کالا صورت گیرد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد:پیگیری در خصوص مالیات بر ارزش افزوده ، اعطای مشوق های صادراتی و تسهیلات نمایشگاهی از دیگر اقدامات درراستای حمایت از تولید است.

 

وی ادامه داد: زمانی که قیمت تمام شده تولید داخل پایین باشد دیگر انگیزه ای برای واردات باقی نمی ماند و می بایست در این راستا حرکت کنیم.

 

محرابی تاکید کرد: با اقدامات انجام گرفته در این حوزه تا 2 سال آینده شاهد نتایج مثبت و بهبود بازار پوشاک داخلی خواهیم بود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال