شریعتمداری عنوان کرد؛ پاکدستی در اداره امور اولویت کاری وزارت صنعت‎

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه دولتها منشا رانت هستند؛ ولی باید بدون تبعیض به آنها که اهلیت دارند، واگذار شوند گفت: پاکدستی در اداره امور در اولویت کارهای وزارت صنعت است

محمد شریعتمداری در حاشیه مجمع عمومی عادی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تاکید بر ضرورت شفاف سازی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی جزو سازمان های توسعه ای کشور است که طبق تکالیف قانون برنامه و سیاستهای ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، نقش ویژه ای را برعهده دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، از استقرار ۴۰ هزار واحد صنعتی از ۸۵ هزار واحد صنعتی کشور در شهرکها و نواحی صنعتی خبر داد و گفت: بر این اساس می توان حال و نبض صنعت کشور را از این سازمان جویا شد.

وی با ضروری خواندن ارتباط این سازمان با معاونت صنعتی وزارتخانه در جهت هم افزایی و تقویت واحدهای پیشتاز، تصریح کرد: علاوه بر واحدهای موجود ۲۹ هزار طرح دیگر در دست اجراست که با اضافه شدن آنها به واحدهای صنعتی کشور بخش زیادی از نیازهای صنعتی کشور تامین خواهد شد.

وزیر صنعت در ادامه خواستار توجه به تولید رقابت پذیر و صادرات گرا در شهرکهای صنعتی شد و گفت: باید نیازهای واحدهایی صنعتی تامین شود اما نه آنها که صرفا انبارها را پر می کنند بلکه اولویت با واحدهای صنعتی است که محصولاتشان بازار فروش دارند.

وی از ضرورت تهیه گزارش حسابرسی عملکرد گفت و اینکه باید برنامه ها هدفگرا و نتیجه گرا تدوین شوند تا مسیر راه به خوبی مشخص شود، ضمن این که در این عملکرد باید به شاخص های اساسی مانند سرمایه گذاری خارجی یا سهم تولید محصولات پیچیده صادرات پاسخ داده شود.

بر اساس آماررسمی، سرمایه گذاری خارجی از ابتدای تاسیس شهرکهای صنعتی تاکنون در ۱۹۵ طرح، ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار آن سالهای ۹۲ تا ۹۵ محقق شده و ۱۹۴ میلیون دلار آن فقط به سال گذشته اختصاص دارد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال