احمد کیمیایی اسدی، فعال صنعت نساجی : در دولت دوازدهم به روال عادی بازمی‌گردد

شریعتمدار از آخرین وزرایی است که با مشورت بخش خصوصی به‌عنوان گزینه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی معرفی‌شده است...

این مسئله را به فال نیک می‌گیریم. وزیر پیشنهادی سابقه خوبی در تعامل با بخش خصوصی دارد و امیدواریم این تعامل در آینده ادامه پیدا کند و بخش خصوصی از نتایج آن بهره‌مند شود.

2.در صنعت نساجی به همت جدی نیاز داریم. این صنعت اشتغال‌زاست. می‌توانیم برای حل معضل بیکاری روی این صنعت حساب کنیم. سال‌های تحریم را پشت سر گذاشتیم اما هنوز ماشین‌آلات به‌روز نیست و هزینه تمام‌شده در این صنعت بالاست. تولید بیشتر محصولات متنوع باکیفیت بالاتر ویژگی ماشین‌آلات جدید در صنعت نساجی است. کشورهای هم‌جوار از این ماشین‌آلات استفاده می‌کنند اما کارگاه‌های ما از تجهیزات به‌روز خالی است درنتیجه توان رقابت نداریم. امیدواریم در این دوره با تعامل بیشتر وزارت صنعت و وزارت اقتصاد و دارایی زمینه پرداخت تسهیلات مناسب برای نوسازی صنعت نساجی فراهم شود. در دوره دولت یازدهم کمتر شاهد هماهنگی و همکاری بین دو وزارت خانه بودیم اما امیدواریم در دوره جدید، با توجه به صمیمت و دوستی بین شریعتمدار و کرباسیان شاهد هماهنگی بیشتری باشیم. صنعت ما و البته بیشتر صنعت نساجی مظلوم واقع‌شده است اما اگر به آن رسیدگی کنیم، با توجه به مصرف بالا منسوجات در کشور و بازارهای مناسب صادراتی در کشورهای اطراف آینده خوبی پیش رو خواهیم داشت.

3.وزارت صنعت پیشنهاددهنده است.یکی از مهم‌ترین پیشنهادهای این وزارت خانه برای بهبود وضعیت صنعت نساجی مسئله تعرفه‌هاست. کاهش تعرفه کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه صنعت نساجی در کوتاه‌مدت کمک می‌کند تا این صنعت روی پای خودش بایستند. وزارت صنعت می‌تواند در اولین فرصت به‌عنوان یک استراتژی حمایتی از صنعت نساجی کاهش تعرفه مواد اولیه و افزایش تعرفه کالای تمام‌شده و نهایی را به وزارت اقتصاد پیشنهاد بدهد.

4.قاچاق مسئله جدی است که صنعت نساجی را در مقایسه با دیگر صنایع بیشتر آزاد می‌دهد. حجم بالای واردات رسمی و غیررسمی از کشور هم‌جوار ما ترکیه که در صنعت نساجی و پوشاک موفق است یک خطر جدی برای تولید ایرانی است. امیدواریم در زمینه مبارزه با قاچاق در صنعت نساجی گام‌های مؤثری برداشته شود. فکر می‌کنم صنعت نساجی در دولت دوازدهم این فرصت را پیدا می‌کند که به روال سابق بازگردد. نسبت به این مسئله خوش‌بین هستم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال