ضرورت بسترسازی دولت برای صادرات‎

علی مهرابی با اعلام این مطلب افزود: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، به صادرات تولیدات داخلی تأکید شده و شرکت نیکوتن پوش هم با مدنظر قراردادن این سیاست‌های ابلاغی، به دنبال حضور در نمایشگاه پوشاک بین المللی، معرفی محصولات و صادرات آن به بازارهای خارجی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تنها هدفمان از حضور در این نمایشگاه ورود به بازارهای جهانی است، تصریح کرد: از دولت محترم تقاضا می‌کنیم با مذاکره و رایزنی با کشورهای مختلف موانع بر سر راه صادرات را بردارد و بستری برای صنعتگران فراهم کند تا به راحتی و بدون دغدغه‌ کالاهای خود را صادر کنند.


مهرابی، افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده‌ محصولات را نخستین شرط صادرات دانست و گفت: متأسفانه به دلیل برخی تحریم‌های بانکی، ساز و کار مشخصی برای صادرات محصولات و دریافت هزینه‌ی آن وجود ندارد، کار کردن با صرافی‌ها هم برای واحدهای تولیدی که می‌خواهند با حدأقل سود محصولات را صادر ‌کنند، به صرفه نبوده و توجیه اقتصادی ندارد.


وی خاطرنشان کرد: بازاز برخی از کشورهای همسایه همچون عراق، افغانستان، قطر و ... برای صادرات پوشاک مناسب است و معتقدم شرکت‌های ایرانی می‌توانند با ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی، معرفی و برندسازی محصولات و حمایت‌های دولت به بازارهای جهانی ورود کرده و با برندهای معتبر رقابت کنند.


رئیس هیأت مدیره شرکت نیکوتن پوش با بیان اینکه به عنوان یک صنعتگر مخالف پرداخت تسهیلات دولتی به واحدهای تولیدی هستم، گفت: دولت به جای تسهیلات، بازار فروش واحدهای تولیدی را فراهم کرده و در جامعه نسبت به انواع محصولات تقاضا ایجاد کند؛ چرا که در غیر این صورت اعطای تسهیلات بی‌فایده بوده واحدهای تولیدی به دلیل نبود بازار فروش، با مشکل مواجه شده و ورشکسته می‌شوند.


وی در رابطه با مشکلات صنعت نساجی، خاطرنشان کرد: اخیراً حرف‌هایی مبنی بر تمایل دولت برای حمایت از صنعت نساجی به گوش می‌رسد، اما در کل نگاه‌ها به این صنعت چندان مثبت نبوده و همگان بر این باورند که صنعت نساجی ورشکسته است. این در حالی است که در دنیا صنعت نساجی سودآور است و اقتصاد بسیاری از کشورها بر پایه‌ی این صنعت می‌چرخد.


وی، واردات بی‌رویه و عدم اعتماد مردم به برندهای ایرانی را از اصلی‌ترین مشکلات صنعت نساجی دانست و افزود: پوشاک به راحتی و با قیمت بسیار پایین از کشورهایی نظیر چین، تایوان و ... وارد ایران می‌شود، تولید کننده‌ی ایرانی چگونه در چنین بازاری رقابت کند؟ اگر بخواهیم با کالاهای چینی رقابت کنیم باید محصولات را زیر قیمت تمام شده به فروش برسانیم.


رئیس هیأت مدیره شرکت نیکوتن پوش تصریح کرد: از سوی دیگر مردم هم به کالاهای ایرانی بی‌اعتماد بوده و کالاهای چینی با قیمت ارزان و یا برندهای خارجی با قیمت بسیار بالا را به تولیدات داخلی ترجیح می‌دهند، هر چقدر هم کیفیت محصولات را افزایش دهیم، بازهم همان دید منفی نسبت به تولیدات داخلی وجود داشته و این موضوع به یک معضل و تهدید برای واحدهای تولیدی تبدیل شده است.


وی افزود: البته تولیدکننده‌های ایرانی در زمینه‌ی برندسازی فعال نبوده و کم کاری کردند؛ اما نباید از مشکلات موجود هم چشم پوشی کرد، مجتمع‌های تجاری معروف هم با آغوش باز از برندهای درجه سه کشورهای دیگر استقبال می‌کند ولی برندهای داخلی را در سطح آن مجتمع تجاری نمی‌داند!


مهرابی به دریافت استانداردهای 9001 ISO و ISO 14001 توسط این شرکت اشاره کرد و افزود: همچنین طی چند ماهه گذشته نمونه‌هایی از محصولات و نخ‌های رنگرزی شده را به کشور سوئیس ارسال کرده و در ‌آستانه‌ی اخذ گواهینامه‌ی تخصصی صنعت نساجی هستیم.


وی با بیان اینکه نیکوتن پوش تنها شرکتی است که در آستانه‌ی اخذ این گواهینامه قرار دارد، گفت: اخذ این گواهینامه‌ که در بخش سازگاری پوشاک با پوست است؛ نخستین گام برای ورود به بازارهای اروپاست.

مهرابی در خصوص تاریخچه‌ی تأسیس شرکت نیکوتن پوش (سهامی خاص) گفت: این شرکت در سال 1376 فعالیت تولیدی خود را در زمینه‌ی تولید لباس زیر آغاز کرد و در مدت زمانی کوتاه با توسعه کیفی و کمی محصولات خود و ارتقا آن به انواع لباس زیر، لباس‌های راحتی و جوراب و از سوی دیگر جلب رضایت و اطمینان مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی، توانست خود را به عنوان پیشرو و رهبر بازار در این صنعت مطرح کرده و بازار داخل کشور را از محصولات همتایان خارجی بی‌نیاز کند.


وی ادامه داد: این شرکت افتخار دارد با تجهیز کارخانه به تکنولوژی پیشرفته بافت، برش، دوخت و دوز، چاپ و بسته‌بندی و همچنین بهره‌گیری از نیروی انسانی کارآمد محصولاتی با استانداردهای جهانی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.


بر اساس گفته‌ مهرابی، شرکت نیکوتن پوش با بیش از 320 نمایندگی و عامل فروش در سطح کشور و همکاری بیش از 600 نفر نیروی انسانی کارآمد در کارخانه، بزرگترین تولیدکننده کشور در این صنعت به شمار می‌آید. این شرکت در سال 1392 ضمن حفظ برند قدیمی ntp از لوگوی جدید خود که نمادی از غوزه پنبه است، رونمایی کرد و هم زمان با این رونمایی، بسته‌بندی‌های جدید و یونیفرم نیکوتن پوش به بازار عرضه شد.


وی تصریح کرد: در همین راستا واحد کنترل کیفیت این شرکت با نظارت دقیق بر انتخاب بهترین مواد اولیه، بافت و تکمیل پارچه، طراحی، برش و دوخت محصولات؛ موظف است با کالاهای ارائه شده نیاز مصرف‌کنندگان را به بهترین نحو رفع کند.

مهرابی تصریح کرد: پارچه‌های مصرفی در شرکت نیکوتن پوش از بهترین نخ های شانه خورده بافندگی‌ها و کارخانجات معتبر داخلی تولید پارچه تهیه می‌شود. پارچه‌ها سپس با پیشرفه‌ترین سیستم‌های رنگرزی و با بهترین رنگ‌های بهداشتی سازگار با پوست بدن و همچنین مکمل‌های استاندارد رنگرزی و تکمیل می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر برخی از شرکت‌های همکار با انتخاب نام‌هایی مشابه نیکوتن پوش و یا منتصب کردن خود به این شرکت، سعی دارند از سابقه و خوشنامی نیکوتن پوش برای پیشرفت خود استفاده کنند؛ این شرکت ضمن آرزوی موفقیت برای همه‌ی تولیدکنندگان، اعلام می‌کند که برند نیکوتن پوش هیچ ارتباطی با برند‌های دیگر نداشته و محصولات این شرکت فقط با برند نیکوتن پوش عرضه می‌شوند.


لازم به ذکر است این شرکت برای جلوگیری از هر نوع سواستفاده، کلیه محصولات خود را با هولوگرام نیکوتن پوش به بازار ارائه می‌کند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال