نرخ تسهیلات بنگاه‌های صنعتی ۶ درصد کاهش می‌یابد‎

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بر اساس قانون بودجه، ۲۰ درصد منابع طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای برای حمایت از حوزه‌های فنی و اعتباری تخصیص داده شود، درصورتی‌که این مهم محقق شود، ۶ درصد نرخ سود تسهیلات را به نفع بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط کاهش خواهیم داد.

علی یزدانی با اشاره به اینکه بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط در دنیا در قالب شناخته می‌شوند، تصریح کرد: ازآنجایی‌که این بنگاه‌ها در کل کشور توسعه‌یافته‌اند بنابراین باید برنامه مجزایی برای این واحدها تعریف می‌شد، به همین دلیل بود که سال گذشته و امسال طرحی به نام طرح رونق تولید بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای این بنگاه‌ها در نظر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، یزدانی گفت: اکنون ۴۰ درصد صنایع کوچک کشور با ظرفیت زیر ۱۰ نفر مشغول فعالیت هستند و این بنگاه‌ها امکان راه‌اندازی واحد‌های فروش، بازاریابی و تحقیق و توسعه را ندارند. بنابراین بر اساس طرح رونق تولید، باید نرخ سود تسهیلات متناسب با نرخ تورم برای این بنگاه‌ها در نظر گرفته شود تا به تولید و اشتغال پایدار برسیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: با موافقت مقام معظم رهبری علاوه بر تسهیلاتی که برای طرح رونق تولید در نظر گرفته شد حدود ۱ و نیم میلیارد دلار نیز از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال، توسعه روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شد که نرخ این تسهیلات زیر ۱۰ درصد خواهد بود.

وی با اعلام اینکه برای سال جاری بر اساس پیش‌بینی‌ها ۱۶۰ هزار نفر در بنگاه‌های تولیدی و صنعتی رایگان آموزش می‌بینند،اظهارکرد: برای حمایت از تولید و اشتغال در ۸۰ درصد شهرک‌ها و نواحی صنعتی افزایش قیمت نخواهیم داد.

یزدانی افزود: برای تکمیل زیرساخت‌ها با وزارتخانه های جهاد کشاورزی، نیرو و نفت مذاکرات لازم برای رفع مشکل برق، آب و غیره این بنگاه‌ها صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه با تفاهمی که با سازمان برنامه بودجه و استانداران به‌عمل‌آمده است ۵ استان با بیشترین نرخ بیکاری شناسایی‌شده‌اند، تصریح کرد: نخستین تفاهم‌نامه برای توسعه اشتغال با گیلان منعقد شده است و هفته آینده برای ۴ استان دیگر نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال