تشدید برخورد با عرضه کنندگان پوشاک خارجی قاچاق‎

جلسه برنامه‌ریزی در خصوص تشدید نظارت و بازرسی بر سطح عرضه و جمع آوری تابلوی نشان‌های تجاری خارجی پوشاک غیرمجاز در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

به منظور تشدید نظارت و بازرسی بر سطح عرضه و جمع آوری تابلوی نشان های تجاری خارجی پوشاک غیرمجاز جلسه‌ای با حضور جمعی از مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئولان دبیرخانه کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانی برگزار شد.

به گزارش عصر ایران، در این جلسه گلستانی زاده معاون برنامه‌ریزی، نظارت وهماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن بیان دلائل اهمیت ساماندهی پوشاک در سال جاری، گفت: بیشترین حجم قاچاق در سال 95 مربوط به پوشاک و حدود 2.6 میلیارد دلار بوده است که با توجه به مزیت‌های تولید این کالا و سابقه‌ صنعت نساجی در کشور، پیشگیری و مقابله با قاچاق پوشاک مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد شهرک‌های تخصصی پوشاک، برندسازی و اعمال محدودیت‌های ورود کالای همراه مسافر به مناطق آزاد خبر داد و افزود: ایجاد مکانیزم کنترل و نظارت بر این فرآیند، ایجاد زیرساخت‌های تحقیق و توسعه در کارخانجات و تقویت تولیدات مشترک با برندهای معروف از عوامل مهم احیای این صنعت هستند.

گلستانی زاده ادامه داد: تمام دستگاه‌های ذی‌ربط باید با جدیت به اجرای برنامه‌های عملیاتی پیش‌بینی شده بپردازند.

گلنار نصرالهی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنایع نساجی، پوشاک و چرم نیز به تشریح دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگی شرکت‌های خارجی عرضه کننده پوشاک پرداخت.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خارجی یا نمایندگان آن مکلفند 20% ارزش وارداتی کالا را در داخل کشور تولید و از سال سوم 50% آن را صادر نماید، اظهار داشت: اجرای این دستورالعمل منجر به حضور برخی صاحبان اصلی برندهای خارجی برای تولید و عرضه کالا در کشور شده است.

شهرام میرآخورلو، معاون بازرسی سازمان حمایت نیز با اشاره به اینکه دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگی شرکت‌های خارجی عرضه کننده پوشاک در تاریخ 17 شهریور 1395 توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است، گفت: بازرسی این سازمان وسازمان‌های صنعت ، معدن تجارت استان‌ها برای اجرای این دستورالعمل آموزش‌های لازم را دیده‌اند و با تشدید اقدامات نظارتی روند اجرای این دستورالعمل بهبود می‌یابد.

در ادامه این جلسه سید علی امانت رییس مرکز اصناف و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه گواهی فعالیت 10 شرکت واردکننده پوشاک صادر شده است، گفت: اسامی این شرکت‌ها در سایت مرکز اصناف و بازرگانی به نشانی www.gatc.ir که به عنوان تنها مرجع تخصصی در دستورکار بازرسین قرار دارد، موجود است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال