فقط واردات چرم خام را مجاز کنید‎

عباس ترکمان ، واردات و قاچاق کالاهای چرمی و کفش را یکی از مشکلات صنعت چرم دانست و بیان کرد: علاوه بر این، بالا بودن نرخ ارز و تورم از دیگر عواملی است که انگیزه فعالیت را از تولیدکنندگان چرم سلب میکند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، وی افزود: در حال حاضر کالاهای خارجی در بازار با قیمت پایین به فروش می رسد در چنین شرایطی از دولت انتظار می رود که از واردات کالاهای غیرضروری جلوگیری کند و مشکل نوسانات قیمت ارز را حل کند.

نایب رییس انجمن صنایع چرم ایران تصریح کرد: اکنون حدود 120 واحد تولیدی چرم در تهران مشغول فعالیت هستند که متاسفانه تعدادی از این بنگاه های تولیدی تعطیل شده اند و برخی با ظرفیت پایین مشغول فعالیت هستند. همچنین حدود 200 بنگاه تولیدی چرم در تبریز وجود دارد که حوزه فعالیت این واحد های تولیدی محدود به چرم سنگین یا گاوی است.

وی ادامه داد: تعدادی واحد تولیدی چرم نیز درمشهد مشغول فعالیت هستند که بیشتر تولیدات آنها با پوست بز است. از آنجایی که راه اندازی صنعت چرم با محدودیت های زیست محیطی همراه است از این رو، صنعت چرم تنها در سه شهر کشور فعالیت دارد.

به گفته ترکمان، تا کنون بنگاه های تولیدی چرم موفق به دریافت تسهیلات براساس طرح رونق تولید نشده اند هر چند که تا زمانی که از واردات کالاهای چرم جلوگیری نشود وجود تسهیلات نیز برای این بنگاه های تولیدی راهگشا نخواهد بود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال