مصوبه ستاد اقتصادی مقاومتی در مورد شیوه بازرسی دفاتر توسط سازمان تامین اجتماعی‎

متن این مصوبه چنین است:« ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جلسه سی و نهم مورخ 26/4/1396 هیات محترم وزیران و در راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ...

به منظور رفع مشکلات فعالان اقتصادی بخش خصوصی با سازمان تامین اجتماعی و مساعدت در جهت بهبود فضای کسب و کار، امنیت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در اجرای مواد 39 و 101 قانون تامین اجتماعی مصوب نمود: سازمان تامین اجتماعی لیست حقوق دستمزد ارسالی کارفرمایان را حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ دریافت مورد رسیدگی قرار داده و در صورتی که از لحاظ تعداد بیمه شدگان یا میزان دستمزد یا حقوق یا کار (مدت اشتغال) نقص یا اختلافی مشاهده نمایند، مراتب را به کارفرما ابلاغ و ما به التفاوت را وصول نماید. رسیدگی به بازرسی از دفاتر و مدارک کارفرمایان صرفا محدود به آن بخش از دفاتر می باشد که مرتبط با حقوق و مزایای کارکنان و پیمان‌هاست. در صورت شکایت هریک از کارکنان گارکاه مبنی بر عدم پرداخت حق بیمه در مدت همکاری با استناد به ماده 37 قانون تامین اجتماعی و نظر بازرسی با مندرجات دفاتر قانونی، حق بیمه فرد یا افراد شاکی را مورد مطالبه قرار دهد.

در موارد عدم ارائه پیمان ها توسط کارفرما با رعایت مفاد ماده 38 قانون تامین اجتماعی، بازرسی مندرجات دفاتر قانونی توسط بازرس ملاک مطالبات سازمان تامین اجتماعی خواهد بود. بازرسی مندرجات دفاتر قانونی صرفا در بازه یکسال ماقبل از ارائه آخرین لیست ارسالی کارفرمایان امکانپذیر است. بدینوسیله موارد فوق برای اجرا ابلاغ می گردد.»

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال