پیشنهاد جدید رئیس کل گمرک ایران برای حمایت از تولید‎

رئیس کل گمرک ایران صبح امروز در صبحانه کاری میزبان هئیت رئیسه و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بود .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مسعود کرباسیان ضمن تشریح عملکرد و تغییر و تحولات این سازمان در خصوص روند رشد و توسعه گمرک و اثرات الکترونیکی شدن گمرک در سالهای اخیر برای نمایندگان مجلس توضیح داد.

کرباسیان سامانه های الکترونیکی در گمرک را عامل ایجاد فضایی امن و مطمئن برای تجارت کشور دانست و گفت : امور گمرکی کاملا به صورت الکترونیک انجام می شود و انجام این امور بدون حضور فیزیکی نه تنها کاهش هزینه و افزایش سرعت را به دنبال داشته که دسترسی لحظه ای به اطلاعات را ممکن کرده است.

مسعود کرباسیان با دعوت از هئیت همراه برای حضور در سامانه نظارت بر آمار و عملکرد دستگاههای ایکس ری اعضای این کمیسیون را نزدیک با کار این دستگاهها در محل مانیتورینگ ایکس ری ها آشنا و برنامه های جدید گمرک را برای تجهیز بیشتر گمرکات به دستگاههای کنترلی ایکس ری تشریح کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در سوالی چگونگی زمان روند ترخیص را از مسعود کرباسیان جویا شد.

رئیس کل گمرک کشور کاهش قابل توجه زمان ترخیص را از مهم ترین اثار الکترونیک شدن گمرک دانست و با اشاره به روند کاهشی این پروسه از 26 به 3 روز توضیح داد : سازمان های متعددی در ترخیص کالا نقش دارند و گمرک ازمعدود سازمان هایی است که با تغییر و تحولات اخیرش و توسعه الکترونیکی زمان این روند را بسیار کاهش داده است و دیگر سازمان ها نیز باید در کاهش زمان ترخیص اقدام کنند.

اعضای این کمیسیون همچنین با حضور در نمایشگاه سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به صورت عملیاتی در جریان تغییر و تحولات الکترونیکی این سازمان قرار گرفتند.

رئیس کل گمرک ایران با تشریح تغییرات روند تجارت تحت سیستم گمرک الکترونیک گفت: ما بزرگترین مجموعه از اطلاعات را در کشور داریم و این قدرت گمرک کشور محسوب می شود. این مجموعه نتیجه الکترونیکی شدن تمامی امور گمرکی و حذف اسناد کاغذی است.

بروجردی در سوالی از کرباسیان چگونگی دسترسی گمرک به آمار واردات در مناطق آزاد وچرایی عدم دسترسی این سازمان به آمار واردات به مناطق ازاد را جویا شد.

مسعود کرباسیان خودتنظیمی بازار را یکی از مهم ترین اثرات الکترونیکی شدن گمرک دانست وگفت: از انجایی که دسترسی اطلاعات برای همه امکان پذیر است، تجار با دسترسی لحظه ای به این امار متناسب با نیازهای واقعی بازار تصمیم می گیرند.

رئیس کل گمرک ایران نگاه و عملکرد مجلس را در تکمیل این تغییر و تحولات موثر دانست و در پیشنهادی جدید برای حمایت از تولید ملی به رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما اجازه دهیم بنگاه‌های تولیدی تولیدشان را انجام دهند و ما در پایان دوره مالی عوارض را دریافت کنیم.

رئیس کل گمرک در خصوص امنیت این سامانه که مورد سوال رئیس کمیسیون امنیت ملی بود گفت: روزانه بیش از صد حمله به سیستم شناسایی و خنثی می شود و امنیت سامانه تامین است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال