رتبه بندی اقتصاددانان ایرانی تا پایان بهار 1396 بر اساس تعداد استناد‎

پایگاه دارایان (داشته های اقتصاد ایران) در اسفند ماه 1395، رتبه بندی اولیه ای از اقتصاددانان ایرانی بر اساس تعداد استناد در پایگاه گوگل پژوهشگر (scholar.google.com) اعلام کرد، پس از آن با اطلاع رسانی عمومی و جستجوی بیشتر تلاش شد تا این فهرست تکمیل شود. اکنون رتبه بندی 80 اقتصاددان ایرانی به شرح زیر اعلام می شود.

به گزارش دارایان، دکتر هاشم پسران، اقتصاددان سرشناس ایرانی، با 64938 استناد همچنان تا پایان بهار 1396 بیشترین تعداد استناد را در بین سایر اقتصاددانان ایرانی دارد. ایشان اکنون در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آمریکا مشغول هستند. پیش از این در دانشگاه کمبریج برینانیا حضور داشتند. پس از ایشان دکتر محسن بهمنی اسکویی از دانشگاه ویسکانسن آمریکا با 12508 استناد در رتبه دوم، دکتر جواد صالحی اصفهانی از دانشگاه ویجینیا تک آمریکا با 3936 استناد در رتبه سوم،(با یک رتبه بهبود)، دکتر اسفندیار معصومی از دانشگاه اموری آمریکا با 3720 استناد در رتبه چهارم و دکتر هادی صالحی اصفهانی از دانشگاه ایلینویز آمریکا با 2132 استناد در رتبه پنجم قرار دارند (برای آشنایی بیشتر روی نام پارسی اقتصاددنان در جدول کلیک کنید).
علاوه بر این پنج اقتصاددان برتر، نام 75 اقتصاددانان ایرانی دیگر که بیش از 10 استناد طبق گوگل اسکولار داشته اند به ترتیب رتبه در جدول زیر آمده است. نکته قابل توجه این است که از 20 اقتصاددان برتر 18 تن در دانشگاه های خارج از ایران و از کل 80 تن، 26 اقتصاددان در دانشگاه های خارج از ایران مشغول به کار هستند.
لازم به ذکر است که این رتبه بندی هنوز هم نواقصی دارد. به ویژه این که اقتصاددانی که هنوز یا تعداد ارجاعات آنها کمتر از آخرین فرد جدول است، یا هنوز در گوگل اسکالر ثبت نام نکرده اند از قلم افتاده اند. باز هم امیدواریم این رتبه بندی بهانه ای باشد تا سایر عزیزان این ثبت نام را انجام دهند. همچنین با این که از زوایای مختلفی بر اساس بانک اطلاعات دارایان جستجو انجام شده است اما شاید برخی افراد به دلیل اشتباه در نگارش نام آنها به انگلیسی از قلم افتاده باشند. با توجه به این موارد تقاضا داریم ما را در تکمیل این رتبه بندی یاری کنید. مسیرهای ارتباط با ما در سایت دارایان در دسترس هست. رتبه بندی بعدی در پایان تابستان 1396 منتشر خواهد شد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال