‎ رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک خبر داد: کاهش واردات پوشاک قاچاق/هیچگاه قاچاق به صفر نمی‌رسد‎

ابوالقاسم شیرازی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیرگذاری اجرای طرح‌هایی مانند رونمایی از سامانه تجارت و نصب شناسه تولید بر روی کالاها، اظهار کرد: ما از هرگونه طرحی که به رصد و کنترل واردات کالای غیرمجاز منجر شود استقبال می‌کنیم اما به هر صورت اجرای اینگونه طرح‌ها نیازمند تحقیقات گسترده است و در صورتی که اجرای چنین طرح‌هایی به شکل پخته و تحقیق کرده انجام نشود ممکن است نتایجی مانند طرح شبنم به دنبال داشته و نیمه تمام بماند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: البته برای مبارزه با کالای قاچاق راه‌های متعددی وجود دارد اما کد گذاری هم یکی از این اقدامات است که به نوعی حق مشتری محسوب می‌شود که بداند کالایی که خریده دارای چه مشخصاتی بوده و از چه طریق تهیه و توزیع شده است. بهره‌مندی کالاها از شناسنامه در کشورهای مختلف دنیا نیز اجرا می‌شود و در ایران هم در صورتی که تحقیقات مناسب بر روی آن صورت گرفته باشد می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان این که طی ماه‌های گذشته واردات پوشاک قاچاق تا حدی ساماندهی شده و ابلاغیه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه برندهای پوشاک شرایط ویژه‌ای برای واردات این شرکت‌ها مشخص کرده، عنوان کرد: البته همیشه واردات قاچاق جزو دغدغه‌های اصناف بوده، اما به هرحال امسال این رویکرد به شکل قابل توجهی تغییر کرده و بر همین اساس تولیدکنندگان با انگیزه بیشتری مشغول کار هستند. البته هیچ گاه نمی‌توان ادعا کرد کالای قاچاق به صفر می‌رسد، اما به هر صورت اگر تولیدکنندگان ما تولیداتی با کیفیت و با قیمت مناسب داشته باشند جایی برای رقابت با کالای قاچاق باقی نخواهد ماند.

شیرازی در عین حال گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و نامگذاری امسال، تولیدکنندگان با انگیزه‌ای مضاعف به فعالیت پرداخته و با راه‌اندازی کمپین حمایت از تولید داخل شرایط بهتری بر این عرصه حاکم شده است. از سوی دیگر در قیاس با سال گذشته شاهد کاهش حجم واردات قاچاق بوده‌ایم. در چنین شرایطی اگر فرهنگ‌سازی مناسب صورت گرفته و مردم برای استفاده بیشتر از تولیدات داخلی ترغیب شوند قطعا شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال