عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران: واردات چینی و خام فروشی،۷۰درصد ظرفیت تولید را تعطیل کرده است/تامین مواد اولیه؛مشکل تولیدکنندگان الیاف پلی استر کشور

بهروز محمدی ،عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران گفت: در این ۴۳ کارخانه تولید الیاف در کشور بیش از ۴ هزار نفر اشتغال مستقیم دارند که در صورت تامین نشدن مواد اولیه با مشکل مواجه خواهند شد.


 محمدی با اشاره به اینکه در داخل مشکلی از لحاظ تامین مواد اولیه تولید الیاف پلی استر نداریم اظهار کرد: متاسفانه عده ای اقدام به خام فروشی و صادرات پرک( مواد اولیه الیاف پلی استر) کرده اند که به سبب این موضوع، شرکت های داخلی دچار مشکل شده اند.

رئیس هیئت مدیره کارخانجات ساینا دلیجان بیان کرد:به دلیل کمبود مواد اولیه در حال حاضر علیرغم نیاز فراوان بازار به الیاف، ما فقط با ۳۰ درصد از ظرفیت خود تولید می کنیم که نیازمند توجه و حمایت جدی در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به افق ۱۰۰ میلیون دلار صادرات سالانه الیاف پلی استر با توجه به ظرفیت های داخلی دور از انتظار نیست، افزود: بیشترین میزان صادرات الیاف پلی استر در کشور در سال های ۹۱ و ۹۲ حدود ۴۸ میلیون دلار در سال بوده است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران به مشکل واردات و تعرفه الیاف پلی استر در کشور هم اشاره ای کرد و گفت: سرمایه گذاران بسیاری در کشور در این حوزه فعالیت می کنند که متاسفانه چینی ها با قیمت پایین تر از تعرفه جهانی در حال واردات هستند و از این رو است که ما با مشکلی به نام تعرفه نیز مواجه هستیم.

مجتمع تولیدی ساینا دلیجان یکی از این واحدها است که در سال ۹۰ به بهره برداری رسیده و این واحد صنعتی بزرگترین کارخانه الیاف پلی استر هایتنا سیتی در کشور و ظرفیت تولید سالانه آن ۴۵ هزار تن است.

سالانه بابت صادرات الیاف پلی استر از دلیجان ۵۰ میلیون دلار ارز عاید کشور می شود ومحصولات تولیدی مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان به ۴۰۰ واحد تولیدی داخلی و چند کشور خارجی صادر می شود. 

در مجتمع الیاف دلیجان روزانه ۲۰۰ تن الیاف پلی استر تولید و روانه بازار می شود. شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال