معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد: آغاز به کار سامانه طرح رونق تولید در هفته جاری‎

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بندهای مختلف بسته ارتقاء توان تولید ملی که در راستای برنامه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی به این معاونت واگذار شده است، گفت: حدود 8 بند برای بسته ارتقا توان تولید تعریف شده است که دو بند مهم این این طرح، ارتقاء تولید واحد های صنعتی و معدنی و بازسازی و نوسازی صنایع است که برای این منظور، سامانه ای طراحی شده است که اویل هفته جاری این سامانه آغاز به کار خواهد کرد.

محسن صالحی‌نیا اظهار کرد: یکی از بندهای این بسته مربوط به ارتقاء تولید واحدهای صنعتی و معدنی است که این طرح در واقع ادامه طرح سال گذشته در ارتباط با رونق تولید برای واحدهای کوچک و متوسط صنعتی است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، وی تصریح کرد: برنامه ریزی سال جاری برای ارتقاء توان تولید حدود 10 هزار واحد صنعتی است، از این 10 هزار واحد بیش از 7 هزار واحد صنعتی متوسط و 2 هزار طرح نیز برای واحدهای کوچک و متوسط دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصد خواهد بود.

به گفته صالحی نیا؛ ابلاغیه مربوط به این طرح آماده و جلسه ای با اعضای بانک مرکزی ترتیب داده شد که بعد از تنظیم ابلاغیه توسط بانک مرکزی، اوایل هفته جاری سامانه طرح رونق تولید فعال خواهد شد تا متقاضیان طرح رونق تولید از طریق این سامانه ثبت نام و سایر فعالیت های مربوط خود را پیگیری کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از دیگر بندهای بسته ارتقا توان تولید را بسته نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی دانست و گفت:در نقاط مختلف کشور صنایع مختلفی وجود دارند که به دلیل قدمتی که دارند نیاز به بازسازی تجهیزات آنها وجود دارد از این رو براساس نیاز این صنایع، بسته نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی مد نظر قرار گرفت.

صالحی نیا به تعداد واحد هایی که در کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، اشاره کردو گفت: حدود 5 هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور نیاز به نوسازی و بازسازی دارند که از تعداد 5 هزار واحد صنعتی و تولیدی که نیاز بازسازی دارند حدود 4 هزار واحد صنعتی و تولیدی کوچک و 600 واحد صنعتی و تولیدی متوسط و 400 واحد تولیدی و صنعتی بزرگ هستند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: منابعی برای عملیاتی کردن این طرح پیش بینی شده است که دو هفته آینده با تایید ستاد اقتصاد مقاومتی شرایط استفاده از بسته بازسازی و نوسازی صنایع به استان ها اعلام خواهد شد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال