صنعت نساجی ایران همچنان از بخش‌های اشتغالزاست‎

سید حسن فلک فرسایی با اشاره به اینکه صنعت نساجی با یک پایه قیمتی (مواد مصنوعی و مواد طبیعی) می‌تواند هشت زنجیره شغلی در کشور ایجاد کند، افزود: این صنعت در زمره بزرگترین، مهمترین و قدیمی‌ترین صنایع جهانی است که به‌دلیل اشتغالزایی بالا و نقش صنعتی، اقتصادی و اجتماعی فوق‌العاده مورد توجه بیشتر کشور‌ها و اقتصادهای بزرگ دنیا قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ وی همچنین بر ضرورت تقویت ساختار صنعت نساجی در ایران تاکید کرد و اظهارداشت: صنعت مورد اشاره در اشتغال زایی، رونق تولید، قدرت ارزآوری، شکوفایی صادرات غیر نفتی و ... بسیار نقش آفرین است.

این کارآفرین برتر در حوزه نساجی گفت: در ایران صنعت نساجی از قدمت طولانی برخوردار بوده و یکی از مهمترین بخش‌های اشتغالزا است.

وی افزود: توجه به این صنعت در شرایط کنونی کشور که رفع بحران بیکاری و افزایش درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیر نفتی از مهمترین اهداف اقتصادی کشور به شمار می‌رود از اهمیت خاص برخوردار است.

فلک فرسایی در ادامه بر لزوم پیوند مستحکم و قوی بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و اظهارداشت: در دوران معاصر رشد اقتصادی نه در برخورداری از منابع مالی فراوان یا منابع طبیعی خدادادی بلکه در گرو داشتن افکاری پویاست.

وی اضافه کرد: توسعه اقتصادی دنیای امروز برپایه نوآوری، خلاقیت و استفاده از دانش استوار بوده و بزرگترین سرمایه‌های یک بنگاه اقتصادی منابع انسانی خلاق و کار آفرین است.

این کار آفرین برتر کشوری یادآورشد: در دنیای پرشتاب کنونی ارتباط صنعت و دانشگاه شاهرگ پیکره توسعه اقتصادی است و پرواز تکنولوژی و جهش اقتصادی با دو بال صنعت و دانشگاه میسر است.

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال