سامانه ثبت نام واحدهای متقاضی برای دریافت تسهیلات راه‌اندازی می‌شود: اجرای طرح رونق تولید با دو پیش‌شرط از هفته آینده‎

بر اساس اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت واحدهای تولیدی به شرط افزایش 10 درصدی تولید و افزایش 10 درصدی اشتغال می‌توانند از تسهیلات تولید بهره ببرند.

محمدرضا نعمت‌زاده گفت: امسال طرح رونق تولید با شرایط جدید افزایش ۱۰ درصدی تولید و اشتغال به واحدها اعطا می‌شود.

وی در زنجان، اظهار کرد: صنعت را در دوره‌ای از زمان تحویل گرفتیم که رشد منفی ۱۰.۵ درصدی و معدن رشدی حدود منفی یک یا ۲ درصدی داشت و رشد بخش کسب و کار در حد صفر بود ولی با امیدی که مردم در سال ۹۲ در انتخابات ایجاد کردند و خواستار اصلاحات و تغییر و تحول در جامعه شدند و با تلاش‌هایی که رئیس‌جمهور انجام داد، رشد سرمایه‌گذاری صنعتی که منفی ۴۱ درصد بود در سال ۹۳ به صفر رسید و پس از آن بهبود یافت.

وی افزود: بنا بر آماری که بانک مرکزی ارائه کرده، پارسال رشد اقتصاد ۸.۳ درصد و رشد صنعت ۶.۵ درصد بوده است و در اغلب زمینه‌های صنعتی به جز بخش مصالح ساختمانی که رکود داشت، رشد داشته‌ایم و از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی به خصوص سیمان خواسته شده تا بازارهای جدیدی برای صادرات پیدا کنند تا مشکلات ناشی از کاهش صادرات در سال‌های اخیر و کاهش مصرف داخلی جبران شود.

نعمت‌زاده با بیان اینکه باید به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ برنامه راهبردی را در بخش صنعت اعلام کردیم و این برنامه جهت‌دهی اینکه چگونه رشد کنیم و توسعه در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی را مشخص می‌کرد و خدمات وابسته به تولید است، به طوری که اگر صنعت توسعه یابد خدمات نیز رونق می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قبل از انتخابات برخی در صدد سیاه‌نمایی با اعلام تعطیلی برخی واحدها بودند، گفت: در ابتدای کار دولت ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی متوقف بودند که با اقداماتی که انجام شد بیش از ۵۵۰۰ واحد راه‌اندازی شد و فقط در سال گذشته نیز ۵۴۰۰ طرح تکمیل شد.

وی افزود: باید توجه داشت که صنعتی که با پیشرفت صنعت دنیا پیشرفت نکند محکوم به فنا است و در تعطیلی برخی واحدها واگذاری‌های نادرست نیز نقش داشت.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس تکلیفی که ستاد اقتصاد مقاومتی برای این وزارتخانه مشخص کرده در سال جاری باید شش‌هزار واحد تعیین تکلیف شوند که در این صورت ۷۰ هزار شغل ایجاد می‌شود و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای ۴۰ هزار اشتغال دیگر نیز به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به طرح رونق تولید، اظهار کرد: بر اساس خواست رئیس‌جمهور با تصویب این طرح از واحدهای کوچک و متوسط حمایت بیشتری به عمل آمد، به طوری که در سال گذشته در بخش صنعت ۱۲ هزار واحد و در بخش خدمات و کشاورزی ۱۳ هزار واحد موفق به دریافت تسهیلات شدند و استارت طرح رونق برای سال جدید با شرایط افزایش حداقل ۱۰ درصد رشد تولید و اشتغال، زده شده است.

این مسئول یادآور شد: انتظار داریم که امسال ۲۰ درصد افزایش صادرات را داشته باشیم و این میزان در برخی بخش‌ها به ۵۰ درصد نیز برسد و باید بدانیم که صنعت فقط با پول آباد نمی‌شود و مدیریت و دلسوزی هم نیاز دارد.

آغاز به کار سامانه طرح رونق تولید تا هفته آینده

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا هفته آینده سامانه طرح رونق تولید آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، محسن صالحی‌نیا در حاشیه بازدید از طرح‌های صنعتی استان زنجان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رونق تولید و حمایت از واحدهای تولیدی باید مستمر و ادامه‌دار باشد و این‌گونه است که واحدهای تولیدی می‌توانند روی پای خود بایستند.

این مسئول ادامه داد: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، نخستین بند سیاست‌های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به موضوع ادامه طرح رونق تولید اختصاص دارد.

وی افزود: اجرای طرح رونق تولید برای ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط ابلاغ شده است که هفت‌هزار مورد از این تسهیلات به واحدهای کوچک اختصاص می‌یابد.

صالحی‌نیا تصریح کرد: سهم واحدهای ومتوسط از تسهیلات طرح رونق تولید یک‌هزار مورد بوده و دو هزار فقره تسهیلات نیز به واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اعطا می‌شد. همچنین همه زیرساخت‌های طرح رونق تولید فراهم شده است و سامانه مخصوص این طرح طراحی شده و طبق جلسات برگزار شده با بانک مرکزی موافقت‌های لازم برای اعطای تسهیلات اخذ شده است.

وی افزود: تا اواخر هفته آینده سامانه طرح رونق تولید فعال می‌شود تا واحدهای متقاضی از طریق کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال