با حضور نمایندگان مجلس و نمایندگان اتاق ایران: کارگروه حمایت از تولید ملی آغاز به کار کرد‎

پیرو نشست رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور با اعضای کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی مقرر شد کارگروهی برای حمایت از بخش تولید کشور با نمایندگانی از اتاق ایران و مجلس شکل بگیرد و شرایط اقتصادی کشور را به صورت مداوم بررسی کند. بدین ترتیب چالش‌ها و معضلات به وجود آمده را به موقع شناسایی کرده و راهکار مناسب ارائه دهد.

اولین جلسه این کارگروه با حضور بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی، ابوالفضل روغنی، رئیس کمیسیون صنایع، محمدرضا ملارمضانی، معاون مجلس اتاق ایرانبه همراه ولی ملکی و محمدرضا منصوری اعضای کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این نشست برنامه‌ریزی روند برگزاری نشست‌ها و چگونگی تعیین دستور جلسات مشخص شد.

به اعتقاد معاون پارلمانی اتاق ایران، تدوین نقشه راه این کارگروه به عنوان نخستین قدم می‌تواند در پیشبرد اهداف تعیین شده موثر باشد.

ملکی، عضو کمیسیون صنعت مجلس در رابطه با ضرورت تشکیل این کارگروه، وضعیت کشور را به گونه‌ای توصیف کرد که برای تکیه بر توانایی‌های خود باید به بخش‌خصوصی بها داده شود و میدان‌داری اقتصاد در اختیار آن قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم این کارگروه به نتیجه اصلی خود برسد باید نظم را مدنظر قرار داده و برگزاری نشست‌ها را مهم بدانیم. سعی شود در روند فعالیت کارگروه همه جانبه عمل کرده و دید جامعی نسبت به تنگناهای تولید داشته باشیم در این صورت می‌توانیم حتی در حد تصویب قوانین جدید لازم و یا اصلاح مقررات موجود جلو برویم.

در نهایت مقرر شد جلسات کارگروه در روزهای سه شنبه متناسب با روند فعالیت مجلس و حضور نمایندگان در تهران برگزار شود. دستورجلسات آن نیز بر اساس اولویت‌های مورد توافق اعضا تعیین خواهد شد.

بر اساس اظهارات ابوالفض روغنی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران در حال حاضر چالش‌های ناشی از نظام بانکی کشور در اولویت اصلی صنعت قرار دارد.

بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران از مطالعه تخصصی این کمیسیون برای تهیه پیشنهادات بخش‌خصوصی در راستای اصلاح قانون معدن کشور خبر داد و گفت: می‌توان این پیشنهاد را در برنامه کاری کارگروه قرار داد و به سرانجام رساند.

به پیشنهاد رمضانی معاون امور مجلس اتاق ایران، قرار شد نماینده مرکز پژوهش های مجلس نیز در جلسات کارگروه حضور داشته باشد تا بتوان معضلات مربوط به قوانین را با دقت بیشتری بررسی و پیگیری کرد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال