دبیرخانه شورای گفت‌وگو اعلام کرد: امکان دسترسی مؤدیان مالیاتی به اطلاعات طرف معامله‎

با پیگیری‌های انجام شده از این‌ پس مؤدیان مالیاتی می‌توانند به اطلاعات دیگر مؤدیانی که نسبت به ثبت معامله با ایشان اقدام کرده‌اند، دسترسی داشته باشند، بدین ترتیب امکان و فرصت کافی برای رفع مشکلات مربوط به معاملات غیرواقعی که به‌صورت عمدی یا سهوی توسط یک مؤدی دیگر ثبت شده است، وجود خواهد داشت.

.

سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای مصوبه سی و هفتمین جلسه کمیته ماده 12 با موضوع "رد دفاتر مؤدیان مالیاتی توسط کمیسیون بند 3 ماده 97 قانون مالیات‌های مستقیم 1380 به سبب ابهام در اجرای ماده 169 مکرر در خصوص معاملات غیرواقعی اعلام شده به‌صورت عمدی یا سهوی توسط شخص ثالث"، اقدام کرد.

سازمان امور مالیاتی هم‌راستا با اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و همکاری مناسب با بخش خصوصی به‌منظور تکریم ارباب‌رجوع و رفع یکی از مشکلات فعالان اقتصادی کشور، تأکید دارد که ادارات سازمان امور مالیاتی موظف هستند تا اطلاعات تماس و شناسایی اشخاص ارسال کننده اطلاعات معاملات مرتبط با مؤدی شاکی را اعلام کنند. سازمان متعهد شده است تا دسترسی مؤدیان مالیاتی را در سامانه معاملات فصلی به اطلاعات طرف معامله ایشان فراهم آورد.

سازمان امور مالیاتی کشور، دسترسی یاد شده در سامانه موضوع ماده 169 مکرر را به‌منظور رفع مغایرت‌های احتمالی در فهرست معاملات، قبل از شروع فرایند رسیدگی‌های مالیاتی ایجاد کرده است.

این دسترسی از تاریخ 5 اردیبهشت‌ماه سال جاری برای مؤدیان مشمول اجرای مقررات مربوط به ارسال فهرست معاملات فراهم شده و اطلاع‌رسانی به مؤدیان نیز از طریق ارسال پیامک صورت پذیرفته است.

در حال حاضر اطلاعات مربوط به معاملات صورت پذیرفته مؤدیان برای سال‌های مالی 1391 تا 1394 در سامانه صورت معاملات فصلی قابل مشاهده است.

 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال