چارلز هندی، متفکر مدیریت در اتاق اصفهان عنوان کرد: واسطه‌ها در همه بخش‌ها اعم از تجارت در حال ناپدید شدن هستند‎

«سمینار آموزشی مهارت های ضروری برای مواجهه با چالش های جدید عصر دیجیتال» با سخنرانی چارلز هندی متفکر تاثیرگذار مدیریت اروپایی در اتاق اصفهان برگزار شد.

پروفسور چارلز هندی در این سمینار گفت: اگر تمام تلاش خود را در کاری که در آن بهترین هستید صرف کرده و خوشحالی فعال داشته باشید، توانایی شما به ثمر نشسته و به نتیجه خواهید رسید.

وی با بیان اینکه هر شخص درون خود دارای هسته ای طلایی است، افزود: در هر زمینه‌ای که دارای استعداد و علاقه هستید آن مورد هسته طلایی درون شما محسوب می شود. اگر پرورش یابد، زندگی شما جذاب شده و به موفقیت می رسید.

این اسطوره جهانی مدیریت افزود: به زودی رایانه هایی که حاوی طیف وسیعی از اطلاعات هستند، هر چه مکررا اتفاق می افتد را سریع‌تر از انسان‌ها به ثمر خواهند رساند.

هندی گفت: خبر ناخوشایندی نیز در راه است و آن اینکه روال قدرت در جوامع ما در حال به هم ریختن بوده و واسطه ها در همه بخش ها اعم از تجارت، اجتماع و ... در حال ناپدید شدن هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه میانگین سنی افرادی که اخبار گوش می دهند به 67 سال رسیده و این امری خطرناک است زیرا افراد تنها اخباری که برایشان خوشایند است را از طریق شبکه های مجازی گوش داده و نظرات مخالف و دلایل آن را نمی شنوند.در این حالت اطلاعات درست از کنار انسان ها عبور کرده در صورتی که آنها را نشنیده اند.

این متفکر سرشناس مدیریت، با بیان اینکه در آینده ای نزدیک مشاغلی چون مترجمی و بانکداری نیز از بین خواهند رفت، افزود: دنیا در حال تغییر است و شما با یک سازمان me.com می توانید نویسنده، بانکدار و تاجر خود باشید. در این حالت با استفاده از اینترنت، واسطه ها را حذف کرده و گوگل، فیس بوک و... می توانند افراد را به هم ارتباط دهند.

وی با اظهار خوشبینی نسبت به آینده گفت: در عصری که در آن افراد با هر کس که می خواهند می توانند ارتباط داشته باشند، پتانسیل مطلوبی برای ایجاد تجارت های جدید وجود خواهد داشت.

این متفکر حوزه مدیریت گفت: اگر سازمان را یک کرم ابریشم تصور کنیم، هشتاد درصد کارکنانی که در بدنه‌ این سازمان فعالیت می کنند به دلیل اینکه فقط مجری دستورات مافوق خود هستند از شغل خود ناراضی‌اند. اما اگر افراد در سر کرم ابریشم قرار بگیرند و به دنبال پیدا کردن غذا باشند، آنگاه دارای هدفی هستند و با اتفاقات سازمان درگیر خواهند شد.

هندی ضمن بیان اینکه مسیر بالندگی این کرم ابریشم در نهایت به پروانه شدن ختم می شود، تصریح کرد: در حال حاضر ما در عصر اقتصاد پروانه‌ای هستیم و آنگاه که این کرم به پروانه بدل شود، تجارت‌های متفاوتی به وجود می‌آید.

وی افزود: در نهایت سازمان هایی که برای کارمندان خود احترام قایل بوده و برای آنها حقوقی در نظر می گیرند، موفق خواهند بود.

وی با اشاره به نظریه «منحنی دوم »خود گفت: انسان ها تمام تلاش خود را صرف رسیدن به نقطه اوج می کنند در صورتی که بر اساس نظریه منحنی دوم، برای جلوگیری از رسیدن به سراشیبی و زوال باید در زمانی که در نقطه اوج هستید، مسیر منحنی را به سمت دیگری تغییر دهید.

وی با بیان اینکه اوضاع در حال تغییر است و شیوه‌ کار کردن ما نیز طبعاً دچار تغییر می‌شود، تصریح کرد: در عصر دیجیتال خواه ناخواه باید پذیرای روند تغییرات باشیم.

هندی یکی از ویژگی های رهبر خوب برای مدیریت یک شرکت بزرگ را آگاهی از اهداف آینده و برنامه ریزی برای آن ذکر کرد.

امیر کشانی، رئیس کمیسیون آموزش در این سمینار گفت: کمیسیون آموزش و معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان با بهره مندی از اساتید مجرب سعی در ارتقاء سطح آموزشی اتاق بازرگانی و شهر اصفهان دارد.

وی با بیان اینکه دنیای آینده با امروز قابل مقایسه نخواهد بود، افزود: امیدواریم بتوانیم تغییرات پیش رو را با حضور اساتید حاذق به خوبی پیش بینی نموده و خود را برای آن آماده کنیم.

این همایش که به همت کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق اصفهان برگزار شد، با استقبال چشمگیری از سوی اعضای اتاق همراه بود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال