میزان اشتغالزایی هر یک میلیون تن محصول پتروشیمی 20 تا 30 هزار نفر است/ نیاز به فناوری های نوین

مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی می گوید، میزان اشتغالزایی تولید هر یک میلیون تن محصول پتروشیمی در بخش بالادستی پتروشیمی حدود 2 هزار نفر و در بخش پایین دستی 20 تا 30 هزار نفر است.

«عباس شعری مقدم» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره ادعای یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری که درباره میزان اشتغالزایی صنعت پتروشیمی عنوان کرده است، گفت: در بخش بالادستی صنعت پتروشیمی به ازای تولید هر یک میلیون تن برای حدود 2 هزار نفر اشتغال زایی می شود.
وی اضافه کرد: میزان اشتغالزایی بخش پایین دستی صنایع پتروشیمی (صنایع تکمیلی) نیز 10 تا 15 برابر بخش بالادستی است، بنابراین در مقابل تولید هر یک میلیون تن محصول پتروشیمی به میزان 20 تا 30 هزار نفر نیز در صنایع وابسته پایین دستی، فرصت اشتغال ایجاد می شود.
مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره ادعای برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر نیاز نداشتن به فناوری های جدید در صنعت پتروشیمی گفت: اکنون شمار زیادی از واحدهای تولیدی بخش پایین دستی پتروشیمی به علت نبود فناوری های جدید، تعطیل شده و یا حجم کار خود را کاهش داده و با یک شیفت کاری، فعالیت می کنند.
شعری مقدم با بیان این که بخشی از تولیدات داخلی باید صادر شود، افزود: این محصولات نیاز به فناوری های پیشرفته دارند تا امکان رقابت با محصولات پیشرفته خارجی داشته باشند.
کارشناس ارشد صنعت پتروشیمی کشور تاکید کرد: برای افزایش تولید محصولات پتروشیمی باید سرمایه گذاری های جدید نیز جذب شود که تحقق آن به امنیت سرمایه گذاری در کشور نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به تازگی مدعی شده است: به ازای هر یک میلیون ‌تن تولید در حوزه پتروشیمی قادر هستیم 200 هزار شغل مستقیم و 400 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کنیم.
ظرفیت فعلی تولید محصولات پتروشیمی کشور در دولت یازدهم به حدود 62 میلیون تن در سال رسیده است.
قرار است که امسال نیز هفت طرح پتروشیمی با سرمایه گذاری 9 میلیارد دلار به بهره برداری برسد که با تحقق آن ظرفیت اسمی تولید محصولات پتروشیمی به 72 میلیون تن افرایش می یابد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال