معاون اشتغال وزارت کار:80 میلیون دلار قرار داد در حوزه پوشاک امضا شده است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پوشاک از رسته های مهم ایجاد اشتغال در کشور است،گفت: طی یکسال گذشته 80میلیون دلار قراردادهای بین المللی در حوزه تولید پوشاک امضا کرده ایم که امسال عملیاتی می شوند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،عیسی منصوری شامگاه سه شنبه در نشست مشترک وزرای تعاون،کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات که با هدف تبادل نظر در خصوص راهکارهای توسعه اشتغال در محل وزارت ارتباطات و فناوری برگزار شد،افزود: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشترین ظرفیت را برای تعامل بخش خصوصی با بخش خصوصی دارد. به گفته وی،بنابراین نیازمند نوعی سیاستگذاری جدید در حوزه اشتغال هستیم.


منصوری بیان داشت:هم اکنون 70درصد ارزش افزوده اقتصادی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در تولید محتوی است.امروز دیگر تنها سخت افزار تولید ثروت نمی کند و باید برای رقابت وارد عرصه تولید محتوی شد.


وی با اشاره به بخش گردشگری گفت: در این بخش هم هتلداری ارزش افزوده ایجاد نمی کند بلکه ایجاد جاذبه در این بخش موجب ارزش افزوده می شود. به گفته معاون توسعه کارآفرینی وزارت کار، باید به دنبال سیاست های نوآور باشم و نسبت به این سیاست ها بی تفاوت نباشیم.


وی گفت: هر فعالیتی که بتواند کیک اقتصاد ایران را بزرگ کند باید به حوزه اشتغال بین المللی اتصال یابد.در حوزه فناوری اطلاعات هم باید به بازار جهانی یا برندهای بین المللی متصل شویم.


وی تصریح کرد: در طرح تکاپو که توسعه اشتغال در مناطق مختلف کشور را پیگیری می کند کیک اقتصاد ایران بریده می شود و بخشی از آن به استان های ایران که دارای پتانسیل بالایی در خصوص اشتغال هستند، تعلق می گیرد.


منصوری با اشاره به انیستیتو بازی در سنندج گفت: انتظار داریم که این انستیتو که تاکنون در تولید بازی و صادر کردن آن به کشورهای اروپایی فعالیت می کند، بتواند به بازار آی تی در دیگر کشورها اتصال یابد. وی ادامه داد: شرکت های کوچک آی تی می توانند به شرکت های بزرگ کشور هند اتصال یابند.فرصت شغلی زیاد داریم اما بایدآنها را شناسایی کنیم .


وی یکی از رسته های مهم اشتغال در کشور را حوزه پوشاک دانست و گفت: ظرفیت داخلی پوشاک در ایران 14میلیارد دلار است که بخش عمده ای از پوشاک کشور به شکل غیر قانونی به کشور وارد می شود.سرمایه گذاری در این رسته می تواند نه تنها تولید ثروت و ایجاد اشتغال کند بلکه صنعت پوشاک ما را به برندهای معروف اتصال دهد

منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال