تعرفه ترجیحی برای رویه مسافری ممنوع شد

براساس توافق انجام شده، گمرک ایران موظف به استقرار در مبادی ورودی مناطق آزاد شد و همچنین تعرفه ترجیهی در این مناطق برای رویه مسافری به خصوص پوشاک متوقف می‌شود

طبق بخشنامه گمرک و با توافق انجام شده میان گمرک ایران و مناطق آزاد مقرر شد، گمرک در مبادی ورودی مناطق آزاد کشور مستقر و پس از اقدامات لازم نسبت به ارزش‌گذاری کالاهای وارده به مناطق آزاد اقدام و سازمان منطقه براساس ارزش اعلامی گمرک، وفق مقررات مناطق آزاد نسبت به اخذ عوارض اقدام نماید.

همچنین طبق این توافق‌نامه کالاهای موضوع لیست موافقت‌نامه ترجیحی به ترکیه مخصوصاً پوشاک صرفا به صورت تجاری و بدون اعمال هرگونه تخصیص منطقه و با رعایت شرایط عمومی صادرات و واردات کشور و سایر مقررات و بخشنامه‌های مربوطه و نیز داشتن گواهی مبدا و همچنین حمل مستقیم از کشور ترکیه پس از انجام تشریفات گمرکی قابل ترخیص است.

به گزارش فارس، پیش از این گمرک فقط در مبادی خروجی برخی مناطق آزاد استقرار داشت که براساس توافق انجام شده مبادی ورودی را نیز شامل می‌شود.

همچنین نظام ارزش‌گذاری کالاهای وارده به مناطق آزاد براساس ارزش‌گذاری گمرک خواهد بود و سومین موضوع این بوده که کالاهای دارای تعرفه ترجیحی علاوه بر رویه تجاری برای رویه مسافری نیز در مناطق آزاد اعمال می‌شد که براساس این بخشنامه فقط تعرفه ترجیحی برای کالاها به شکل تجاری اعمال می‌شود.

تصویر متن نامه مربوطه در زیر آمده است.

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال