در نشست حمایت از صنعت پوشاک و مقابله با واردات بی‌رویه و غیرقانونی مطرح شد: قاچاق پوشاک، کمر تولید را شکست

نشست «فراخوان حمایت از صنعت پوشاک و مقابله با واردات بی‌رویه و غیرقانونی» ۱۸ اسفند در آمفی‌تئاتر سالن بهارستان مرکز نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو تهران برگزار شد.

در این نشست گلنار نصراللهی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نساجی، سومبات هاکوپیان مدیرعامل شرکت صنعتی پوشاک هاکوپیان، بهرام شهریاری عضو هیات مدیره اتحادیه صنایع نساجی و پوشاک ایران، سعید جلالی قدیری دبیر اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران، مجید افتخاری تولیدکننده صنعت نساجی و جمعی از فعالان این صنعت حضور داشتند. در این نشست مسئولان و فعالان این صنعت گزارش‌هایی مبنی بر واردات غیرقانونی پوشاک و اقدامات انجام شده دراین راستا از طریق شیوه‌نامه نحوه فعالیت نمایندگی‌ها و شعب شرکت‌های عرضه‌کننده پوشاک خارجی در کشور را ارائه کردند.
سعید جلالی‌قدیری، دبیر اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران در این نشست گفت: ما فعالان صنعت پوشاک در این نشست گرد هم آمده‌ایم که از صنعت پوشاک کشور حمایت کنیم. ما اینجا جمع نشده‌ایم که از مزیت‌های پوشاک، اشتغالزایی این صنعت نسبت به میزان سرمایه‌گذاری، ارزش‌افزوده بالای این صنعت، رکود در بازار و شرایط نابرابر رقابت با رقبای خارجی و... سخن بگوییم.

وی در ادامه افزود: ما مخالف واردات قانونی پوشاک، مخالف سرمایه‌گذاری نشان‌های معروف دنیا در کشور و مخالف رعایت حقوق مصرف‌کنندگان نیستیم. ما می‌خواهیم پوشاک با کیفیت و نرخ مناسب در دسترس مردم قرار بگیرد. ما معتقدیم در سایه رقابت با رقبای بین‌المللی صنعت پوشاک ایران رشد خواهد کرد.

جلالی‌قدیری با بیان اینکه صنعتگران پوشاک در کشور خواهان بسته شدن درها به نفع خود نیستند گفت: ما می‌خواهیم در شرایط برابر با رقبای خود رقابت کنیم. ما می‌خواهیم در سیاست‌های توسعه‌ای صنعت پوشاک از تجربه کشورهای موفق استفاده کنیم. ما در پی عمل به قانون در کشور هستیم. ما می‌خواهیم قوانین به‌درستی اجرایی شوند.

برچسب ها : پوشاک
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال