بهسازی و تقویت صنایع نساجی کشور در اجرای این 13 برنامه آغاز شده

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا با هدف تحول و نوسازی در صنعت پوشاک کشور بعنوان یکی از راهکارهای مقابله با قاچاق پوشاک خبر داد

قاسم خورشیدی در مصاحبه با  خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه سالانه 490 هزار تن نیاز کشور به پوشاک است و صنایع فعلی داخلی ظرفیت تولید این  تعداد پوشاک را دارند و به همین خاطر نیازی به تامین پوشاک از بازار خارجی نداریم با این حال عمده کالای قاچاق از شمال غرب کشور پوشاک و پارچه است . 
وی با بیان اینکه در ده ماهه سال جاری 200 میلیارد تومان پوشاک قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد نشان می دهد افزود : با اجرای برنامه تحول در صنعت پوشاک که از سال 94 آغاز شده حداکثر تا سال 98 صنعت پوشاک کشور در حوزه نساجی و تولید پوشاک کاملا متحول می شود . 
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود : با این وجود نه تنها نیاز داخلی تامین خواهد شد بلکه زمینه صادرات به کشورهای منطقه فراهم می  شود . 
وی با بیان اینکه امسال تولید پوشاک داخلی 40 درصد رشد داشته و بنابراین قاچاق پوشاک کمتر شده گفت : همچنین در سال گذشته 14 میلیون دلار واردات قانونی پوشاک به کشور انجام شده که این رقم امسال به 70 میلیون دلار رسیده است . 
وی گفت : بهسازی و تقویت صنایع نساجی کشور در اجرای این 13 برنامه آغاز شده و قرار است تا انتقال فناوری و تولید مشترک با برند های مطرح خارجی ادامه یابد . 
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال