رییس اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران مطرح کرد؛/ اشباع بازار داخلی از فرش ماشینی

رییس اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیش از 60 درصد بازار فروش فرش ماشینی را در اختیار گرفته‌اند و کنترل بازار داخلی در اختیار واحدهای صنفی نیست

محمد هادی کمالیان در خصوص وضعیت بازار فروش فرش ماشینی و موکت، در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: سال 95 برای بازار فروش فرش ماشینی و موکت وضعیت خوبی نبود اما با شروع اسفندماه وضعیت فروش تا حدی بهتر شده است. هر چند هنوز این میزان فروش واحدهای صنفی در حد انتظار بازار شب عید نیست.

وی افزود: بازار داخلی فروش موکت و فرش ماشینی اشباع شده است و دولت باید در سال های آینده به نحوی برنامه ریزی کند که صادرات افزایش یابد..

رییس اتحادیه فرش ماشینی و موکت با بیان اینکه فرهنگ ایرانی برای فرش احترام بالایی قایل است و همین موضوع باعث شده است که کیفیت تولید  فرش ماشینی داخلی افتی نداشته باشد، خاطرنشان کرد: کشورهای دنیا با کیفیت تولید فرش های ماشینی ایرانی آشنایی ندارد و با شرکت در نمایشگاه های خارجی معتبری همانند "دموتکس آلمان" می توان برای تولیدات داخلی بازاریابی کرد.

کمالیان ادامه داد: در خصوص صادرات موکت امسال وضعیت بهتری داشتیم و عمده موکت تولیدی داخلی راهی بازارهای جهانی شد، هر چند مصرف موکت در داخل روند کاهشی پیدا کرده است و با تغییر سبک دکوراسیون داخلی ساختمان ها مصرف موکت رونق سابق را ندارد.  

وی با اشاره به اینکه فروشگاه های زنجیره ای مدرن توانسته اند سهم بیشتری از فروش واحدهای صنفی فرش ماشینی و موکت را در اختیار بگیرند، گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد بازار فروش فرش های ماشینی و موکت در اختیار فروشگاه های زنجیره ای است و سهم واحدهای صنفی به کمتر از 40 درصد رسیده است. به نظر می رسد که لازم است توانمندسازی این واحدها به منظور حضور در بازارهای خارجی به طور جدی تری مدنظر قرار گیرد.
برچسب ها : موکت فرش
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال