در اتصال با برندهای جهانی در رسته پوشاک می توانیم تولید داخلی، صادرات پوشاک و همچنین اشتغال را افزایش دهیم.‎

مدیر ملی رسته پوشاک طرح توسعه کسب و کار اشتغال محور(تکاپو) گفت: در اتصال با برندهای جهانی در رسته پوشاک می توانیم تولید داخلی، صادرات پوشاک و همچنین اشتغال را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علیرضا مردفرد» در نشست تخصصی «برجام و اقتصاد مقاومتی؛ سرمایه گذاری و اشتغال و کارآفرینی» در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقتصاد مقاومتی یک انتخاب درست است که با اقدام و عمل می توانیم گام بزرگی برای اشتغال برداریم.

به گفته وی، سرانه مصرف پوشاک در ایران 185 دلار است که با کفش به 205 دلار می رسد.

مدیر ملی رسته پوشاک طرح توسعه کسب و کار اشتغال محور(تکاپو) گفت: با توجه به ٨٠ میلیون نفر جمعیت کشور، سالانه 14میلیارد و 500 میلیون دلار پوشاک در کشور مصرف و در خوش بینانه ترین حالت 40 درصد آن معادل پنج میلیارد و 8000 میلیون دلار در ایران تولید می شود.

مردفرد، میزان واردات پوشاک به کشور را هشت میلیارد دلار اعلام کرد که 48 میلیون دلار آن واردات رسمی است. ارزش واردات پوشاک به کشور معادل فروش 150 میلیون بشکه نفت با نرخ 54 دلار است.
وی با اشاره به اینکه مطالعات طرح پوشاک از شهریور ماه امسال عملیاتی شد و سه محور اصلی در صنعت مورد بررسی قرار گرفت، گفت: سه مشکل صنعت پوشاک ایران پائین بودن مهارت در تولید صنعتی، بهره وری کم و مواد اولیه بی کیفیت و پر هزینه است.

مدیر ملی رسته پوشاک طرح توسعه کسب و کار اشتغال محور با تاکید بر اینکه اگر برند داخلی به خارجی گره بخورد سه مشکل یاد شده به طور خودکار حل می شود، گفت: با چنین روشی ارتقای مهارت اتفاق می افتد، تولید انبوه رخ خواهد داد و شرایط به گونه ای می شود که می توانیم مواد اولیه را با قیمت کمتری تهیه کنیم.

مردفرد به راه اندازی مرکز تخصصی پوشاک که با همکاری دانشگاه امیرکبیر و یونیدو انجام می شود، اشاره کرد و گفت: اتصال با برندهای مهم خارجی می تواند تولید داخل و صادرات پوشاک را برای کشور به ارمغان آورد.
وی ادامه داد: با دو برند تولید پوشاک بچگانه قرار داد بسته ایم که برای هر خط تولید ١٨٠ کارگر نیاز است. همچنین دو برند جین که هر کدام 240 کارگر نیاز دارند از دیگر اقدام های اجرای طرح تکاپو در رسته پوشاک بوده است.

به گفته مردفرد، با اجرای طرح تکاپو به یاری یک تولیدکننده کاپشن در خراسان رضوی که در حال ورشکستگی بود، رفتیم. این همکاری سبب شد که این واحد تولیدی نه تنها تعطیل نشود بلکه ١٨٠ نفر نیروی انسانی را به کار گیرد. همچنین یک برند داخلی مرغوب در تولید پیراهن مردانه در کشور داریم که تولید داخلی خوبی داشتند اما صادرات نداشتند که با قرارداد جدید یک کارخانه جدا برای تولید پیراهن مردانه ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: پوشاک ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارد. با اجرای طرح تکاپو با چند برند خارجی قرارداد می بندیم که هم تولید خود را افزایش دهیم و هم بتوانیم در صادرات نقش ارزشمندی بازی کنیم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال