گزارش نشست مشترک هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران و اتحادیه صنف پوشاک تهران‎

به گزارش نساجی نیوز در نهصد و سی و سومیننشست هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران که با حضور نمایندگان اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنف پوشاک تهران برگزارشد و طبق قرار قبلی آقایان شیرازی، صدق آمیز، تیرگر، سلیمانی و اشکذری، از اتحادیه صنف پوشاک تهران در جلسه حضور یافتند آقای صدق آمیز توضیحات مبسوطی را در خصوص مالیات بر درآمد و مالیات ارزش افزوده از واحدهای تولیدی و توزیعی مطرح فرمودند و در این خصوص با سایر کشورها مقایسه ای ارائه فرمودند. ایشان با اشاره به رقم 50 خزار میلیارد تومان خرید پوشاک در سال کشور ایران اخذ مالیات ارزش افزوده از مصرف کننده را بهترین نحوه اخذ مالیات دانستند و ابراز امیداوری نمودند با همگرائی تشکل های نساجی بتوان فعالیت هایی را در این خصوص انجام داد.

آقای صدق آمیز توضیحاتی را در خصوص سازمان تأمین اجتماعی و مراودات دولت و سازمان و تلاش های انجم شده برای ایجاد تغییراتی در قانون مذکور ارائه فرمودند و مهندس مروج نیز با اشاره به نشست صبح امروز خود با معاونین سازمان تأمین اجتماعی توضیحات مبسوطی را در خصوص نقایص و مشکلات موجود در این سازمان ارائه فرمودند.
ایشان با اشاره به بدهی 12 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی به سازمان تأمین اجتماعی که 4 هزار میلیارد ان جریمه می باشد مجموع این بدهی را بسیار کمتر از بدهی دولت به سازمان دانستند و توضیحاتب را در خصوص بخشنامه جدید سازمان در خصوص بخشودگی جرائم ارائه فرمودند.
آقای شیرازی رئیس اتحادیه صنف پوشاک ضمن تشکر از هیدت مدیره انجمن و اشاره به نقاط مشترک دو تشکل در حمایت از تولید داخل به هم افزایی برای مبارزه با قاچاق نساجی و پوشاک تأکید کردند.
ایشان با اشاره به 18 هزار عضو پروانه دار در این صنف که 6 هزار عضو آن تولیدکننده هستند گفت در حدود 3500 واحد از این تعداد تولیدکننده به طور کارگاهی فعالیت می کنند و 40 درصد مابقی به صورت تولید بدون کارخانه فعالیت می کنند. ایشان با اشاره به این موضوع که تولیدکنندگان ساختمان پلاسکو عمدتاً در خارج از این ساختمان کار تولید را انجام می دادند گفت: اتحادیه صنف پوشاک نیز همچون سایر اتحادیه ها برای فروشگاهها نیز مجوز صادر می کند که این فروشگاهها نیز بعضا فروش پوشاک خارجی دارند بخشی ایرانی و خارجی و بخشی هم صرفاً تولیدات ایرانی را عرضه می کنند.
ایشان با اشاره به موضوع مالیات، مشکلات مالیات برای تولیدکنندگان را یکی از وجوهاشتراک دو انجمن دانست و عدم پرداخت مالیات عادلانه در بخش تولید و توزیع را یکی از بزرگترین مشکلات این صنف دانستند . آقای شیرازی با تأکید بر حضور انجمن صنایع نساجی ایران در کارگروه ملی پوشاک تنها 25 برند را دارای مجوز رسمی از اصناف دانستند که با عنایت به دستورالعمل جدید مجوز این برندها نیز فاقد اعتبار می باشد.
آقای صدق آمیز با اشاره به سرانه مصرف پوشاک در ایران که در حدود 165 تا 185 دلار است. مجموع سرانه مصرف را میانگین 6/14 میلیارد دلار یعنی 50 هزار میلیارد تمان دانست. و با اشاره به 18 هزار عضو رسمی اتحادیه، حدود 40 درصد این مبلغ را یعنی در حدود 20 هزار میلیارد تومان گردش اعضای اتحادیه دانست.
صدق آمیز با اشاره به تفاهم نامه های بین المللی اتحادیه صنف پوشاک به همکاری های نزدیک با فدراسیون ها و تشکل های بین المللی پرداخت و از انجمن صنایع نساجی ایران نیز خواست تا با همکاری در زمینه های مختلف به تأمین منافع فعالین نساجی و پوشاک کمک کند. صدق آمیز مشتری اصلی صنعت نساجی را صنعت پوشاک دانست و ارتباط و تعامل بین این شرکای تجاری را برای رقابت در سطح بین المللی ضروری دانست.
آقای سلیمانی بااشاره به نقش صنعت نساجی در توسعه و پیشرفت صنعت پوشاک تأمین نیازهای متنوع در تیراژهای پائین را مهمترین خواسته صنعت پوشاک از صنایع نساجی دانست و با اشاره به تأمین حجم ؟؟؟؟ های پائین با قیمت رقابتی مناسب را مهمترین دغدغه فعالین صنعت پوشاک دانست.
ایشان اتفاقات سالهای اخیر در حوزه پاساژها و مراکتجاری را بسیار جلوتر از تغییرات ساختاری درکانال های توزیع دانستند و با اشاه بهتجربه هایموفق توزیع در کشور ترکیه و حمایت های دولتی از این صنعت هزینه های فروشگاه داری در ایران بسیار بالا دانست و عدم رشد واحدهای کوچک را ماحصل چنین عملکردی دانست.
سلیمانی با اشاره به fast fashion در دینای امروز فاصله زمانی طراحی تولید و فروش را در حدود یکماه دانست.
آقای صدق آمیز با اشاره به اینکه ده میلیون متر مربع پاساژ و 14 میلیون متر مربعمجوز برای احداث پاساژ صادر شده است. در حالی که کل نیاز کشور 6 میلیون مترمربع است و لذا سیاستهای بازاریابی و تبلیغاتی این پاساژها از منطق های خاص خود تبعیت می کنند.
مهندس شهلایی با اشاره به توانمندی واحدهای نساجی در تأمین نیاز های صنعت پوشاک توضیحاتی را ارائه فرمودند و از عدم اتحاد ایرانیان در مقابل تهاجم اجناس خارجی به لزوم انسجام بیشتر تشکل های نساجی و پوشاک اشاره فرمودن.
آقای نیلفروش زاده مهمترین مشکل را مقابله با جریانی بسیار متفاوت دانستند که این کالا را از طریق قاچاق وارد کشور می‌کنند و مهمترین مشکل واحدها را عدم توان رقابتی با قاچاق دانستند. و با شاره به مشکلات صنایع بافندگی در فروشهای مدت دار به فعالین زنجیره توزیع که صنعت پوشاک، تأمین نقدینگی را در این زنجیره بر دوش تولیدکنندگان پارچه دانست و طولانی بودن این زنجیره توزیع را یکی از مشکلات و همکاری بیشتر تشکل های نساجی و پوشاک بر توانمندی این تشکل ها در حل اینگونه مشکلات دانستند.
ایشان با اشاره به ضرورت تأمین مواد اولیه ارزان قیمت برای تولیدکننده بر تشکیل کمیته مشترک فنی بین تشکل ها تأکید نمود تا بتوان فارغ از مشکلات سیاسی و اجتماعی موجود ؟؟؟
1- مهندس حمیدی با اشاره به موارد ذیل:
14-1- قاچاق درد مشترک
14-2- مالیات درد
14-3- ورود به بازارهای صادراتی دردمشترک
14-4- واردات غیرقانونی درد مشترک
14-5- موراد اولیه مورد نیاز صنعت پوشاک حق این صنعت
14-6- کیفیت و کمیت مورد نیاز حق این صنعت
14-7- قیمت رقابتی حق این صنعت
14-8- گسترش تولید بدون کارخانه
14-9- افزایش سرعت طراحی تا تولید
14-10- روشنگری مقامات مسئول دولتی
14-11- برندسازی
14-12- کارفرهنگی برای خرید محصول با کیفیت ایرانی
14-13- اصلاح کانال توزیع
14-14- این اشتراک ایجاب می کند که ما بجای عیب جویی دنبال کار مشترک باشیم.
دکتر عامری با اشاره به لزوم همکاریهای نزدیک تر بین دو تشکل ابراز امیدواری فرمودند که با همکاری نزدیک در تشکل شاهد انعکاس نیازهای صنعت پوشاک به واحدهای بافندگی و ریسندگی باشیم.
دکتر کاردان در سخنان مختصری ضمن تشکر از تشکیل این نشست مشترک به لزوم فعالیت بیشتر بر روی فرهنگ سازی تأکید نمودند و از تشکل ها خواستند تا باگسترش همکاری های مشترک به دولت فشارت آورند تا در حوزه فرهنگ و فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی برنامه ریزی کند.
آقای سلیمانی با اشاره به گردش 15 هزار میلیاردی صنعت پوشاک در شهر تهران که در نظام بانکی کشور صورت می گیرد پیشنهاد همکاری و مذاکرات مشترک در این خصوص ارائه فرمودند تا پس از انجام کار کارشناسی بتوان با یکی از بانکها وارد مذاکره شد و تسهیلاتی را برای این صنعت اخذ نمود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال