چشم انداز سال 1396 از نگاه دبیرکل در کافه خبر

محمدمهدی رئیس زاده دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران صبح روز دوشنبه 02/12/95 با حضور در غرفه خبرگزاری خبرآنلاین به سوالات خبرنگار این خبرگزاری درخصوص چشم اندازهای سال 96 درخصوص صنعت، تجارت و مسائل بانکی و مالیاتی پاسخ داد.

رئیس زاده با تحلیل برنامه ها و سیاست های گذشته در حوزه تولید و تجارت به رشد قاچاق از سال 1384 و به تبع آن تعطیلی واحدها و کاهش ظرفیت تولید در کشور اشاره فرمودند. و با اشاره به تحریم های ظالمانه در طول سال های گذشته، مشکلات ناشی از تحریم را تشدید کننده شرایط نابسامان اقتصاد کشور دانست و با اشاره به رکود سنگین صنعت ساختمان در دولت قبل، این رکود را ناشی از برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های نادرست دانست که اثرات مخرب آن همچنان بر اقتصاد کشور حاکم است.
رئیس زاده با اشاره به آمار اشتغال و بیکاری در کشور و تاثیرات روانی ناشی از بیکاری و ناامیدی ناشی از رکود به ضرورت برنامه ریزی و سیاست گذاری های دولت و توجه به زیرساخت ها و حمایت از کارآفرینان برای رونق تولید و توسعه کسب و کار پرداخت و با تحلیل آمارهای متنوع و بعضا متضاد ارائه شده ابراز امیدواری کرد که باتزریق رونق به اقتصاد کشور شاهد بهبود اوضاع فعلی باشیم.
رئیس زاده با اشاره به بازخوردهای دریافتی از واحدها، تسهیلات اعطایی در قالب حمایت از تولید و رونق بخشی به تولید را ناکارآمد دانست و از نحوه عملکرد متفاوت بانک ها در اجرای مصوبه دولت خبر داد.
رئیس زاده بااشاره به تأثیرات مستقیم ارتباطات سیاسی و مراودات تجاری کشورها، معاهدات تجاری و عقد تفاهم نامه های اقتصادی با سایر کشورهارا نیازمند دیپلماسی بسیار قوی و متناسب با دیپلماسی سیاسی دانست و با اشاره به سوابق همکاریهای اقتصادی و منطقه ای از دولت خواست تا با هماهنگی سیاست های بین المللی و اقتصادی و پولی و مالی، به تقویت زیرساختهای تولید بپردازد.
دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم و مسائل و مشکلات متعدد ایجاد شده برای واحدهای تولیدی، تعجیل در تصویب این اصلاحیه و عدم توجه به نظرات و دیدگاههای بخش خصوصی در این اصلاحیه به تحلیل رفتار دولتمردان سایر کشورها در شرایط رکود مشابه پرداخت و از سیاست های دولت کره در همراهی با تولیدکنندگان در مسائل  مالیاتی و بانکی و بدهی های معوق به عنوان مصداق های این موضوع نام برد.
رئیس زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اخبار مربوط به کاهش مالیات ارزش افزوده صنف طلافروش از 9 درصد به3 درصد این سوال را مطرح فرمودند که چگونه است که در خصوص صنایع نساجی و پوشاک که ما سالهاست پیگیر کاهش و تخفیف در مالیات مذکور هستیم تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده است در حالی که در کشور ترکیه این مالیات برای صنعت پوشاک از ده درصد تخفیف برخوردار است و همین موضوع یکی از عوامل سرازیر شدن کالای پوشاک ترک به بازار ایران می شود.

رئیس زاده ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی بیشتر وزارتخانه ها و مدیران تصمیم گیر در سال 96 شاهد بهبود اوضاع اقتصادی کشور باشیم و با تزریق رونق و امید به تولید و صنعت شاهد خروج از شرایط رکود ناگوار فعلی باشیم. متن کامل مصاحبه ایشان بزودی در سایت انجمن منتشر میشود

برچسب ها : پوشاک
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال