ایجاد کمیته مشترک تشکل‌های صنعتی با مدیران پتروشیمی

محمدمهدی رئیس‌زاده- دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران-‌از تشکیل کمیته مشترک مجتمع‌های پتروشیمی با تمام تشکل‌های مصرف‌کننده اقلام پتروشیمی خبر داد و گفت: مقرر شده هر دو هفته یک‌بار نماینده‌ تام‌الاختیار هر یک از تشکل‌های مذکور در جلسات کمیته حضور یابند و مسائل و مشکلات مربوط به عرضه محصولات پتروشیمی مطرح و برطرف شود.

وی که به همراه آقایان مهندس مروج- رئیس هیئت مدیره- و دکتر شیبانی- نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در جلسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با مدیران تشکل‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی کشور حضور داشت ابراز داشت: در این جلسه که آقای پورقاضی‌- رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران- ریاست آن را برعهده داشت؛ نمایندگانی از انجمن صنایع لوازم خانگی، اتحادیه ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران، انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند، جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران و ... به بیان مسائل و مشکلات خود در زمینه تهیه مواد پتروشیمی پرداختند.
دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران با بیان این مطلب که در کمیته مشترکِ تشکل‌های مصرف‌کننده مواد پتروشیمی با مدیران پتروشیمی، حداقل برای مدت 6 تا 4 ماهه میزان نیاز واقعی تشکل‌های مختلف اعلام خواهد شد؛ اذعان داشت: مجتمع‌های پتروشیمی موظفند در وهله نخست به رفع نیاز صنایع داخلی بپردازند.
رئیس‌زاده افزود: به گفته آقای مهدوی- دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی- ظرف دو هفته اخیر تا حدودی مشکل دسترسی به مواد اولیه پتروشیمی برطرف شده است.
وی به حضور آقای ابویی مهریزی به‌عنوان نماینده وزارت صنعت و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران در این جلسه مشترک نیز اشاره کرد و گفت: قرار شد تمام تشکل‌ها طی ارسال نامه رسمی به وزارت صنعت، کدکاربری و کلمه عبور سایت بهین‌یاب را دریافت کنند و براین اساس اگر شرکتی فعال نیست (‌طبق ملاک‌هایی مانند میزان مصرف برق، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و ...) اما مواد اولیه پتروشیمی دریافت کرده؛ توسط تشکل‌ها به وزارت صنعت معرفی شوند.
دبیرکل انجمن صنایع نساجی یادآور شد: اولین جلسه کمیته مشترک هفته آینده برگزار خواهد شد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال