بخشودگی مشروط 100 درصد جرایم‎

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین نشست مشترک سازمان امور مالیاتی کشور و اتاق تعاون ایران، روز سه شنبه 30 آذرماه در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد که در آن رئیس و اعضای هیات مدیره این اتاق و همچنین روسای شرکت های تعاونی تولیدی، توزیعی و مصرف، مهمترین نقطه نظرات و مشکلات مالیاتی در بخش تعاون را برای مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور مطرح کردند .

سید کامل تقوی نژاد، با اشاره به نقش پررنگ و محوری بخش تعاون در اقتصاد کشور گفت: بخش تعاون از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است و اگر فرامین مقام معظم رهبری در ارتباط با سیاست های اصل 44 قانون اساسی در حوزه تعاون اجرایی گردد، اقتصاد کشور متحول و اقتصاد مقاومتی زودتر به اهداف خود نایل خواهد شد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه شالوده اقتصاد مقاومتی بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی استوار است، اظهار داشت: سیاست های اصل 44 قانون اساسی، نسخه شفابخش اقتصاد کشور است، لذا بخش تعاون به عنوان یک بخش مردمی، در تصمیم گیری های کلان باید به عنوان اصل و مبنا در نظر گرفته شود.
تقوی نژاد، با بیان اینکه اگر به دنبال اجرای عدالت، مردمی کردن اقتصاد و پررنگ کردن ابعاد اجتماعی اقتصاد هستیم، باید بخش تعاون را بیش از پیش فعال کنیم، عنوان داشت: در حوزه های حمل و نقل، فناوری اطلاعات، پست و حتی نظام بانکداری، می توان از رویکرد تعاون و مشارکت مردمی بهره برد.
وی در ادامه به بیان مزایا و ویژگی های اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم پرداخت و خاطرنشان کرد: براساس این اصلاحیه، هر شخصی که در اقتصاد فعال است، چه معاف از پرداخت مالیات باشد و چه غیرمعاف، باید به عنوان مودی در نظام مالیاتی ثبت نام کند و وضعیت درآمدی اش مشخص باشد و به این ترتیب است که اقتصاد کشور به سمت شفاف شدن پیش خواهد رفت.
تقوی نژاد با اشاره به رشد وصولی درآمدهای مالیاتی در 8 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل گفت: عمده این رشد در اثر شناسایی مودیان جدید و واحدیابی های موثر به وقوع پیوسته و از سوی دیگر، اعتماد نظام مالیاتی به مردم و تعامل با آنها که منجر به عدم افزایش مالیاتها در توافق با اصناف کشور شد، نتیجه داد و مردم نیز پاسخ این اعتماد را دادند.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، از رشد اظهارنامه های ارایه شده در خرداد و تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری فرایند رسیدگی به اظهارنامه ها را کوتاه کردیم و به این ترتیب، تاکنون بیش از یک میلیون برگ قطعی صادر و به مودیان ابلاغ شده است و تمام تلاش ما این است که رسیدگی ها براساس اسناد و مدارک مثبته باشد.
وی در ادامه از تفویض اختیار تقسیط بدهی مالیاتی و بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده به رئیس و مدیران کل امور مالیاتی شهر و استان تهران و سایر مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور خبر داد و به منظور حمایت خاص از حوزه تعاون به رئیس و اعضای اتاق تعاون ایران، نوید بخشودگی 100 درصد جرایم قابل بخشش، به شرط آنکه اصل بدهی مالیاتی تا پایان سال 95 پرداخت گردد، را داد.
تقوی نژاد، همچنین از بررسی لایحه صندوق مکانیزه فروش و آئین نامه اجرایی تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم در مجلس و هیات دولت خبر داد و گفت: با نهایی شدن این لایحه، مودیان مالیاتی موضوع این ماده موظف خواهند شد که از سامانه صندوق فروش استفاده کنند و معادل هزینه های انجام شده بابت خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات صندوق فروش از مالیات قطعی شده آنان کسر خواهد شد.
وی در خاتمه سخنان خود، دستور تشکیل کمیته مشترک سازمان امور مالیاتی کشور و اتاق تعاون ایران به منظور بررسی و رفع مشکلات مالیات تعاونی ها را صادر کرد.

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال