موضوع انتقال مالکیت «ریسباف» اصفهان به وزارت راه و شهرسازی نهایی شد

مراسم امضای قرارداد انتقال مالکیت کارخانه «ریسباف» اصفهان به مساحت ۶۹ هزار و ۳۴ مترمربع مابین وزارت راه و شهرسازی و بانک ملی ایران در محل دفتر وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، قرارداد انتقال مالکیت کارخانه «ریسباف» اصفهان، در حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به امضای دکتر محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی ایران رسید.
با امضای این مبایعه‌نامه، بانک ملی ایران موظف به انتقال سند مالکیت کارخانه ریسباف اصفهان به ارزش ۲ هزار و ۷۳ میلیارد ریال به وزارت راه و شهرسازی شد.
در بند ۵ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، به حفظ کارخانه ریسباف به عنوان یک اثر شاخص از معماری دوران صنعتی ایران تاکید شده است. این کارخانه، در سال ۱۳۱۲ه.ش توسط « ماکس اتو شونمان» آلمانی در اصفهان طراحی شده و از سال ۱۳۱۴ه.ش شروع به کار کرده است.
دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در این نشست گفت: برای خرید کارخانه ریسباف، شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلفی داوطلب شده بودند و خیلی اصرار به خرید آن داشتند ولی از آنجایی که شهر اصفهان برای ما اهمیت زیادی به عنوان شهر فرهنگ و هنر ایران دارد و ایده‌های وزارت راه و شهرسازی را به تفکرمان در بانک ملی ایران که همان احترام گذاشتن به مردم منطقه است، نزدیک دیدیم و توافقاتی نیز طی دو سال گذشته حاصل شده بود، مالکیت کارخانه به وزارت راه و شهرسازی منتقل شد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال