هند هدف بعدی صنایع نساجی آلمان

هند به زودی به دومین خریدار بزرگ ماشین‏ آلات آلمان پس از چین بدل می‏شود.

در حال حاضر هند چهارمین واردكننده بزرگ ماشین‏ آلات نساجی از آلمان است.

 این كشور در نیمه نخست سال ۲۰۰۵، بیش از ۱۰۸ میلیون یورو ماشین‏ آلات نساجی از آلمان وارد كرده است. واردات آمریكا و تركیه در همین مدت به ترتیب ۱۷۳ و ۱۷۰ میلیون یورو بوده است.چین همچنان در صدر فهرست واردكنندگان ماشین‏ آلات نساجی آلمان است و در نیمه نخست سال جاری میلادی، ۳۶۱ میلیون یورو ماشین ‏آلات از این كشور وارد كرده است.
راگنار استراوچ مدیر بازرگانی خارجی انجمن تجاری ماشین ‏آلات نساجی آلمان (VDMA) در این باره گفت: صادرات ماشین‏ آلات نساجی آلمان به هند در سال ۲۰۰۴ با ۳۰ درصد افزایش به ۱۴۰ میلیون یورو رسید. این رشد در سال جاری به ۸۴ درصد رسید و VDMA در نظر دارد صادرات ماشین‏ آلات نساجی به هند را تا ۲۰۰ میلیون یورو در درازمدت افزایش دهد. 

كاهش صادرات به چین 


۱۳۰ عضو گروه صنعتی ماشین‏ آلات نساجی آلمان همگی بر این عقیده هستند كه اخیرا صادرات ماشین ‏آلات نساجی این كشور به چین در حال كاهش است. این گروه به دنبال راه‏هایی هستند كه سهم بازار هند را افزایش دهند. آنها هند را به عنوان بازار بالقوه آینده مهمترین محل جایگزین خارجی برای صادرات ماشین‏آلات نساجی می‏دانند. استراوچ ادامه داد: بازار چین رو به ركود است و ممكن است این سقوط تا مدتی محدود ادامه یابد.
او همچنین اشاره كرد: مجموع حمل و نقل ماشین‏ آلات نساجی آلمان در نیمه نخست سال جاری میلادی برابر با یك میلیارد و ۷۵۵ میلیون یورو بوده است. واردات چین با ۳۶۱ میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افت نشان می‏دهد و تنها واردات ماشین‏ آلات نخ ‏ریسی در همین مدت ۴۵ درصد كاهش یافته است. این در حالی است كه واردات ماشین‏ آلات نخ‏ریسی توسط هند امسال با ۳۶۷ درصد افزایش به ۵۲ میلیون یورو رسید و ماشین‏ آلات تكمیل هم با ۳۸ درصد افزایش بر ۹ میلیون یورو بالغ شد.
به گفته یكی از اعضای VDMA پنج سال پیش صادرات ماشین‏ آلات نساجی به چین معادل ۵۰۰ میلیون یورو بود. بخشی از كاهش واردات چین ناشی از رسیدن به ثبات در تقاضای ماشین‏ آلات ونیز بی‏ ثباتی بازار با توجه به مقررات سهمیه‏ بندی و منع واردات محصولات نساجی چین به اروپا و آمریكاست. 


مزایای سهمیه ‏بندی واردات چین 


تولید پارچه در صنعت نساجی هند بر مبنای پنبه صورت می‏گیرد و ممكن است با سرمایه‏ گذاری بیشتر بر ماشین‏های نخ‏ ریسی همین روند ادامه پیدا كند. اما هند به عنوان جایگزینی در تجارت صنعت نساجی و اهمیت آن در بازارهای پیچیده‏ ای مانند آمریكا و اتحادیه اروپا این كشور را مجبور خواهد كرد كه علاوه بر افزایش كیفیت برای تنوع محصولاتش هم چاره‏ اندیشی كند.
بنابراین هند باید ماشین‏ آلات نساجی خود را به روز كند و نیز ظرفیت‏های خود را افزایش دهد و كارخانه‏ های جدید احداث كند. استراوچ در این باره افزود: دولت هند در بخش نساجی برای صادرات ۵۴ میلیارد دلار محصول برنامه‏ ریزی كرده كه هدف بسیار بزرگی است.
صنایع ماشین‏آلات نساجی آلمان قصد دارد در این فرصت سهیم شود. VDMA با توجه به همین شرایط هفته گذشته كارگاه آموزشی دو روزه‏ای با عنوان تكنولوژی نساجی آلمان با تمركز بر ویژگی‏های صنعت نساجی هند برگزار كرد. این دومین كارگاهی است كه انجمن ماشین‏ آلات نساجی آلمان در ۸ سال اخیر در هند برگزار می‏كند.
هدف از این كارگاه به روز كردن صنایع نساجی هند منطبق بر آخرین تكنولوژی‏های روز دنیا در بخش‏های نخ ‏ریسی، بافت‏ها، رنگ و تكمیل پارچه بود. ۳۶ تولیدكننده ماشین‏ آلات نساجی آلمان و ۴۰ استاد در همین زمینه در این كارگاه شركت كردند.
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال