کارخانجات نساجی بیشترین آسیب را در قاچاق کالا می‌بینند

مدیرعامل کارخانه فرش ستاره طلائی گفت: کارخانجات نساجی بیشترین آسیب را در قاچاق کالا می‌بینند و فرش مدرن که با تکنیک و رنگ خاصی است، بیشتر از ترکیه وارد کشور می‌شود

حمیدرضا قاسمی مدیرعامل کارخانه فرش ستاره طلائی در گفت‌وگو با خبرنگار قرچک آنلاین اظهار داشت: تولید فرش یک شغل خانوادگی است که نسل به نسل به‌دست خانواده‌ی ما رسیده است، از سال ۱۳۷۰ کارخانه پاتریس توسط پدرم علی قاسمی تأسیس و با تفکر و سرمایه‌گذار تولید فرش در خانواده ادامه پیدا کرد.


وی گفت: باهدف ایجاد اشتغال این کارخانه در شهر کوچک برپا و تمام مزایای اقتصادی آن در نظر گرفته شد و چون اعتماد و ایمان در این گروه موج می‌زد در سال‌های اولیه رشد چشمگیر پیدا کردیم.

قاسمی با اشاره به بومی بودن کارخانه بیان کرد: این کارخانه با اهداف مفید و مؤثر بودند و تولید اشتغال و سوددهی در حال ادامه راه است و امید و ایمان در آن موج می‌زد که در ۵ سال اول رشد چشمگیری  پیدا کردیم.

وی تأکید کرد: بیشتر تجربه ما روی فرش‌های دست‌بافت بود و با این پیشینه وارد تولید فرش‌های صنعتی شدیم و بعد از دوره جنگ شروع کردیم و با مشکلات واردات ماشین‌آلات، مواد اولیه و کار سختی و برگشت‌پذیری سرمایه مواجه شدیم.

مدیرعامل کارخانه فرش ستاره طلائی با اشاره به شروع کار، تصریح کرد: در بحث بافندگی شش سال توسعه پیدا کردیم  و با هدف‌گذاری حلقه‌های تولید کالا را کامل و با تولید الیاف، رنگرزی، نخ، مقدمات بافندگی، بافندگی تکمیل و یک سیستم توزیع و فروش را تعریف کردیم.
وی گفت:  از سال ۱۳۷۸ با ایجاد سالن‌ها و کارخانه جات جدید در زمینی با متراژ ۳۵ هزار متر مربع‌کار ادامه یافت و کارخانجات مختلف تولید، رنگرزی و ریسندگی در حلقه‌ی زنجیر برای تولید فرش کامل شد و این کارخانه جز پنج شرکت تولید فرش ماشینی  که تولید کامل در یک سایت بدون واردات از خارج کشور انجام می‌شود و با سیستم توزیع به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد.

قاسمی تأکید کرد: یکی از اهداف این شرکت سبد کالا کامل در خانواده‌ها است و در جایگاه خودش انواع فرش‌های سنتی با شانه‌ها و تراکم‌های مختلف، فرش‌های مصرفی و ارزن تا فرش‌های نفیس و گران‌قیمت بادوام بیش از ۳۰ سال را تولید می‌کند و با اطمینان کامل نوع نیاز مصرف‌کننده را پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: این واحد تولیدی با حفظ اشتغال برای مردم بقا و توسعه‌یافته است و در طول ۲۵ سال تولیدات فرش از ۴۰ نفر شاغل در ابتدای تأسیس  توانسته به ۴۵۰ نفر برساند.

مدیرعامل کارخانه فرش ستاره طلائی بیان کرد: بیشتر تولیدات این کارخانه در داخل فروشگاه ها و نمایندگی‌ها این مرکز توزیع می‌شود و صادرات یک سهم کوچکی از تولیدات ما را در برگرفته است و برای صادرات بیشتر به برنامه‌ریزی و ثبات اقتصادی نیاز داریم که باوجود پتانسیل لازم بتوانیم ۱۰ درصد از محصولات را وارد صادرت کنیم و در این راستا باید حمایت‌های خاص توسط مسئولان صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: چرخه‌ اقتصادی در بخش‌های از ایران کند شده و پایین آمده است که در تولید، اشتغال و توسعه صنعتی تاثیرخودش را می‌گذارد و با توجه به این‌که قدرت خرید مردم کم شده است، کالاهای این کارخانه افزایش پیدا نکرده است و با سود ۵ در صد هزینه‌ها کاهش پیداکرده است.
قاسمی گفت: واردات در شکل درست تأثیر خودش را در کالا نمی‌گذارد، اما باوجود فرهنگ ایجادشده که کالای خارجی بهتر از ایرانی است عواقب زیادی در تولید و فروش کالای ایرانی دارد.

وی در پایان با اشاره به قاچاق کالا تأکید کرد: کارخانجات نساجی بیشترین آسیب را در قاچاق کالا می‌بینند و فرش در بخش سنتی که سررشته آن در دست ایران می‌باشد، آسیب نمی‌بیند، در بخش مدرن که با تکنیک و رنگ خاصی است بیشتر از ترکیه این کالا وارد می‌شود.
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال