دبیر کل انجمن صنایع نساجی ایران : سرمایه گذاری در نساجی بیش از سایر صنایع شغل ایجاد می کند/ایجاد هرشغل در نساجی چقدر سرمایه نیاز دارد؟

دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران گفت: اگر در صنعت نساجی 20 شغل ایجاد شود، در صنایع نفت و پتروشیمی تنها امکان ایجاد یک شغل وجود دارد.

محمد مهدی رئیس‌زاده با اشاره به رکود موجود دراقتصاد کشور گفت: البته به جز نساجی ، دولت می تواند با فراهم کردن امکان سرمایه گذاری در صنایع دانش‌بنیان شانس خوبی برای توسعه ایجاد کند.

وی درگفت وگو با بولتن نیوز با بیان اینکه اگر رکود در صنایع برطرف شود، مشکل اشتغال نیز که از چالش‌های اصلی کشور است،حل خواهد شد،تصریح کرد:در حال حاضر روزبه‌روز به سیل فارغ‌التحصیلان بیکار اضافه می‌شود و لازم است که برای این موضوع چاره اندیشی کرد.

رییس زاده یادآورشد:اگرچه صنایع نفت و پتروشیمی از صنایع اشتغالزاست،اما صنایع نساجی و پوشاک از بخش‌هایی است که می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد و بازار را دوباره از رقبا گرفت. 

مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: سرمایه‌گذاری صنایع نساجی می‌تواند جذابیت‌های خود را به دنبال داشته باشد. به طوری که در صنعت نساجی بین 40 تا 120 میلیون سرمایه لازم است در حالی که در بخش نفت وپتروشیمی نیازمند 900 میلیون تا یک میلیارد سرمایه هستیم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال