گردش چرخ صنعت نساجی با مهار قاچاق

جلسه تخصصی پیشگیری و مبارزه با قاچاق پوشاک در محل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد و نتیجه اقدامات پیشگیری از بروز قاچاق و مبارزه با آن و اثر اقدامات به عمل آمده در ۶ ماهه اول سال ۹۵ در بازار عرضه و تقاضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد پنهان، در این جلسه که با حضور نمایندگان انجمن صنایع نساجی، اتاق اصناف ایران، اتحادیه، مدیرکل دفتر صنایع نساجی، جانشین دفتر اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان سازمان حمایت، مرکز اصناف و بازرگانان برگزار شد نتیجه اقدامات پیشگیری از بروز قاچاق و مبارزه با آن و اثر اقدامات به عمل آمده در 6 ماهه اول سال 95  در بازار عرضه و تقاضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 


در این جلسه رییس‌زاده دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران گفت: هزینه‌های تولید، نرخ غیرمنطقی تعرفه واردات مواد اولیه از جمله پنبه، نرخ سود تسهیلات و قیمت مواد اولیه پتروشیمی‌ها روی صنعت اثر منفی دارد و برای تولید رقابتی دولت باید در حل این مشکلات به این بخش که از اشتغال‌زایی بالایی برخوردار است کمک نماید.


نیلفروش‌زاده، عضو هیات مدیره انجمن مذکور نیز واردات از محل معافیت‌ها و دریافت مالیات ارزش افزوده از واحدهای تولیدی را از مشکلات دیگر صنعت نساجی برشمرد و افزود: اگر چه موضوع کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف تا حدودی حل شده اما هنوز هم وجود دارد و به علاوه استفاده از چک اشخاص غیر نیز در معاملات وجود دارد که باید این موارد را حل کرد.


شیرازی رییس اتحادیه پوشاک تهران نیز نتیجه مبارزه با قاچاق پوشاک در 6 ماه گذشته و کنترل بازار توسط این اتحادیه را مثبت ارزیابی کرد و از اقبال فروشندگان به برندهای ایرانی خبر داد.


وی گفت: طرح مبارزه با قاچاق پوشاک و جمع‌آوری البسه با علائم خارجی و مستهجن و اشاعه دهنده فرهنگ بی‌بندوباری ادامه خواهد یافت.


در ادامه سرپرست ادارهکل صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت عزم این وزارتخانه در حل مشکلات صنعت نساجی را جدی دانست و در خصوص رفع برخی از مشکلات مانند تعرفه واردات مواد اولیه، مواد اولیه پتروشیمی، واردات ماشین‌آلات چاپ قول مساعد داد.


نماینده مرکز اصناف و بازرگانان نیز گزارشی از ثبت نمایندگی های پوشاک و علائم تجاری ارائه داد و در خصوص شمول ماده 31 قانون رفع موانع تولید برای واحدهای تولیدی صنفی توضیحاتی بیان نمود .


نخعی مدیرکل دفتر کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز از رشد کشفیات کالای قاچاق پوشاک در 6 ماهه اول سال 95  خبر داد و اظهار کرد: کشفیات این مدت غالباً محموله‌های با تناژ بالا و عمده بوده و در مبادی ورودی و مسیرهای حمل یا انبارها کشف و ضبط شده و 17.5 درصد مجموع کشفیات را تشکیل میدهد.
وی ارزش کشفیات 6 ماهه اول سال 95 پوشاک (البسه، پارچه، کیف و کفش) را یک‌هزار میلیارد و 429 میلیون ریال اعلام نمود که یک‌هزار و 58 میلیون ریال آن ارزش 5 میلیون البسه مکشوفه می‌باشد.
نخعی بر تداوم تلاش دولت برای اقدامات پیشگیرانه برای کمک به صنعت نساجی و تداوم مبارزه با قاچاق پوشاک بخصوص دانه‌درشتها تأکید نمود

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال