مدیرعامل شرکت رضا بافت: حمایت مسئولان از صنایع، بیکاری را کاهش می‌دهد

مدیرعامل شرکت رضا بافت گفت: صنایع نساجی یکی از صنایع اشتغال‌زا است که در صورت حمایت مسئولین از این صنایع میزان بیکاری کاهش چشمگیری پیدا می‌کند‌.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین٬ فلک فرسایی مدیرعامل شرکت رضا بافت در مراسم بازدید اعضای کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی از این کارخانه، تصریح کرد: صنعت نساجی یکی از صنایع آسیب‌پذیر کشور است که سال گذشته به علت افزایش قاچاق صنایع نساجی با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند و برخی از کارخانه‌های نساجی تعطیل شد.

وی افزود: این واحد به‌عنوان اولین واحد تولید نخ میکرو فلامنت پلی استر در کشور است که از بهترین تکنولوژی‌ها در آن استفاده‌شده است.

فرسایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر به‌عنوان زیرمجموعه این واحد در تولیدات پتو٬ پرده٬ فرش ماشینی٬ ماشین‌های گره باف مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما تأمین مواد اولیه است که با آتش گرفتن یکی از پتروشیمی‌ها این مشکل بیشتر شده و ما به‌اجبار مواد اولیه را از خارج از کشور وارد می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت رضا بافت یادآور شد: این موضوع سبب افزایش قیمت تمام‌شده می‌شود که ما را در رقابت با هندوستان و چین ناتوان می‌کند، در زمان واردات نیز سود بالای گمرک و مالیات نقدی ارزش‌افزوده بر مشکلات ما اضافه می‌کند‌.

وی تصریح کرد: این هزینه‌ها باعث افزایش قیمت ۲۸ درصدی مواد اولیه می‌شود٬ با این شرایط صادرات ممکن نیست و در اولین قدم سنگ بزرگی پیش پای ما وجود دارد‌.

فرسایی اعلام کرد: در این کارخانه هم‌اکنون ۳۵ میلیارد تومان در انبار کالا وجود دارد که ۹ درصد مالیات ارزش‌افزوده به‌صورت نقدی پرداخت‌شده است و بانک‌ها در ارائه تسهیلات سختگیری‌های خاص خودشان را دارند.

وی خواستار حمایت مسئولان از واحدهای تولیدی شد و گفت: هزینه‌های ما به دلیل افزایش قیمت ارز ۴ برابر شده است درحالی‌که برای ما امکان پرداخت وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت رضا بافت یادآور شد: در حال حاضر ما تک‌محصول پتروشیمی داریم که تکنولوژی آن را از آلمان آوردیم تا در استان ۴۰۰ هزار محصول تولید شود که نیازمند حمایت مسئولان است، در صورت حمایت از این محصول ۳۰ هزار نفر در زیرمجموعه مشغول به کار می‌شوند.

وی اظهار کرد: امروزه حمل‌ونقل تأثیر زیادی بر قیمت تمام‌شده دارد که اگر در استان تولید شود این هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

فرسایی تصریح کرد: حمایت از این طرح ۵۰ میلیون یورو است و ما آمادگی داریم این پروژه را در استان اجرایی کنیم چراکه نیاز استان است.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهم که با دید کارشناسی به این موضوع نگاه کنند٬ صنایع نساجی صنعتی اشتغال‌زا است که مواد اولیه آن‌یکی است ولی ۹ محصول درنهایت تولید می‌شود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال