صادرات 60 هزار دلاری پوشاک از ماکو به سرزمین اصلی برای نخستین بار/ ایجاد ارزش افزوده 58 درصدی

مدیرکل گمرک سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: اولین محموله البسه تولید در منطقه آزاد ماکو به ارزش 60 هزار دلار به سرزمین اصلی صادر شد.

اکبر نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص صادرات اولین محموله پوشاک تولید درمنطقه آزاد ماکو به سرزمین اصلی گفت: برای نخستین بار پس ازتاسیس منطقه آزاد ماکو واحد تولید پوشاک در این منطقه تاسیس و پس از واردات مواد اولیه محصول نهایی را به صورت کامل به سرزمین اصلی صادر کرده است.

وی در ادامه افزود: این واحد با استخدام 200کارگر در مرحله نخست 5هزارعدد شلوار به ارزش دلاری 60 هزار دلار تولید داشته که درنهایت هدفگذاری برای تولید 150 هزار عدد شلوار در سال است.

مدیرکل گمرک سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به واردات 120 هزار دلاری پارچه برای تولید این میزان البسه گفت: صادرات محصول نهایی ارزش افزوده 58 درصدی را به دنبال داشته است.

نوبخت اظهار کرد: برنامه ریزی منطقه آزاد ماکو برای تبدیل این منطقه به قطب تولید پوشاک در کشور است که براین اساس تاکنون 3 واحد تولیدی تأسیس و برنامه ریزی برای تاسیس 100 واحد دیگر تا سال آینده است. 

وی در توضیح سرمایه گذاری صورت گرفته برای تأسیس واحد تولیدی پوشاک درماکو گفت: صددرصد سرمایه گذاری داخلی بوده ولی جهت حرکت براساس سلیقه عمومی از صاحبنظران ترک نیز استفاده می شود.

مدیرکل گمرک سازمان منطقه آزاد ماکو درانتها خاطر نشان کرد: تولید و صادرات البسه درمنطقه آزاد ماکو از واردات محصولات مشابه از کشور ترکیه و خروج ارز جلوگیری می کند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال