معاون وزیر صنعت: نوسازی برخی صنایع در کشور ضروری است

به گزارش ایرنا، محسن صالحی نیا دوشنبه شب در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت استان قزوین که با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: بدون نوسازی و به روز رسانی ماشین آلات در برخی صنایع نمی توانیم انتظار رشد و توسعه از آنها داشته باشیم.

وی اظهار کرد: نوسازی در صنایع می تواند ضمن کاهش هزینه های تولید، کیفیت محصولات را افزایش دهد و به بازاریابی و صادرات آنها کمک کند.
صالحی نیا افزود: با تشدید مبارزه با قاچاق کالا و همچنین نوسازی ماشین آلات و ارتقای بهره وری در جهت کاهش هزینه های تولید، صنعت نساجی کشور می تواند به جایگاه بهتری دست پیدا کند.


این مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای تولید کننده کاشی و سرامیک را ناشی از رکود بخش مسکن و ناتوانی واحدها برای صادرات عنوان کرد و اظهار داشت: در این حوزه نیز باید با نوسازی و ارتقای کیفیت به فکر جذب بازارهای خارجی و رونق صادرات بود.
وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های فضای پسابرجام برای تقویت صادرات کالاهای صنعتی کشور از جمله در زمینه خودرو و قطعات آن استفاده کنیم چرا که این موضوع بخش زیادی از مشکلات صنایع قطعه ساز و خودروساز را مرتفع می کند.


معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: در کنار توجه به طرح های تولیدی ایجادی و حمایت برای تکمیل شان، اولویت این وزارتخانه تقویت واحدهای موجود و ارتقای ظرفیت تولید در آنها است.


در این نشست، مسائل و مشکلات صنعت قزوین توسط نمایندگان حوزه های مختلف این بخش تشریح و به آگاهی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی رسید.
استان قزوین دارای سه هزار و 700 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری است. از این تعداد 750 واحد تولیدی در 14 شهرک و ناحیه صعتی مستقر هستند.


نخستین شهرصنعتی ایران به نام البرز در استان قزوین قرار دارد که بسیاری از واحدهای تولیدی مستقر در آن به دلائلی چون بدهی به بانک ها، فرسودگی ماشین آلات، کمبود نقدینگی و نداشتن بازار با کم ترین ظرفیت اسمی خود مشغول به کار هستند.


615 واحد تولیدی در استان قزوین به دلایل مشکلات اقتصادی تعطیل و غیرفعال هستند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال