پرداخت تسهیلات رونق تولید به 30 درصد از بنگاه های مشکل دار کشور‎

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تاکنون 30 درصد از صاحبان بنگاه های اقتصادی مشکل دارکوچک و متوسط (با اشتغال تا 100 نفر) کشور که در سایت بهین یاب ثبت نام کرده بودند، موفق به استفاده از تسهیلات رونق تولید شده اند.

عبدالوهاب سهل آبادی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید که از سوی دولت به واحدهای کوچک و متوسط اختصاص یافت تاکنون 60 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است. 


وی بیان کرد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی در کشور دیون معوق بانکی است که باید این بهره ها و جریمه های دیرکرد دیون معوقه که تولیدکنندگان نقشی در ایجاد این شرایط نداشته اند، از سوی دولت تعیین تکلیف شود. 


وی اظهار کرد: اکنون از 80 هزار واحد صنعتی که در کشور وجود داردکه 90 درصد آ« واحدهای کوچک و متوسط هستند و از کل واحدها 70 درصد فعال هستند 
وی اضافه کرد: از کل واحدهای فعال صنعتی در کشور تنها هشت درصد با 70 درصد ظرفیت خود مشغول تولید هستند. 


رئیس خانه صنعت ایران با اشاره به بدهی 90 هزار میلیارد ریالی دولت به واحدهای صنعتی کشور گفت: وقتی دستگاه های دولتی بدهی خود به بنگاه های اقتصادی را پرداخت نمی کنند، آنها به ناچار به سراغ بانکها رفته و تسهیلاتی با بهره های بالا دریافت می کنند و در برابر بدهی خود به بانک جریمه داده اما در مورد وصول طلبشان از دولت نمی توانند اقدامی انجام دهند. 


سهل آبادی اظهار کرد: اکنون همه استانها از نظر اقتصادی رشد سال قبل را نداشته و یا به وضعیت بدتری از نظر اقتصادی رسیده اند و با این شرایط، مالیاتی که از تولیدکنندگان مطالبه می شود، در توان آنان نیست. 


وی اضافه کرد: از سوی دیگر اخذ ارزش افزوده برای تولید تکلیف واحدهای تولیدی نیست و ارزش افزوده باید در مرحله آخر که کالا توسط مصرف کننده استفاده می شود، محاسبه گردد اما اکثر تولیدکنندگان کشور کالای خود را در مدت یک سال به فروش می رسانند اما ارزش افزوده کالایشان هر سه ماه یکبار محاسبه می شود. 
وی گفت: سالانه حجم قابل توجهی از تولیدکنندگان باید جریمه و مالیات در ارتباط با ارزش افزوده بپردازند لذا مشکل اقتصاد کشور با پرداخت تسهیلات حل نمی شود و باید چاره ای اساسی برای این وضعیت اندیشید. 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال