رویترز: 3 کشور آسیایی جای صادرات فرش ایران را گرفته‌اند

به گزارش فارس به نقل از رویترز، هنوز بانک‌‌های اروپایی و خریداران بین‌المللی برای همکاری با ایران بسیار محتاط هستند رفع تنش‌های سیاسی با غرب بسیار کند پیش می‌رود.

رویترز در این رابطه گزارشی به استناد از مسئولان ایرانی درباره صادرات فرش به اروپا و آمریکا نوشته که در آن هنوز میزان صادرات فرش این کشور با روزهای اوج خود در سال‌های گذشته فاصله دارد.

خبرگزاری رویترز نوشته است تولیدکنندگان فرش ایران خودشان را از دولت فاصله داده‌اند و تولیدات فرش دستباف خود را در حالی که آنها به دنبال افزایش ارزش فروش خود به آمریکا هستند، دنبال می‌کنند.

حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران در پاسخ به رویترز به صورت ایمیل نوشته است فرش ایرانی توسط مردان و زنانی که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شوند به عمل می‌آید بنابراین دولت در زمینه تولید فرش دخالت بیشتری ندارد. دوران تحریم‌ها باعث شد سه رقیب عمده فرش دستباف ایران مانند هند، پاکستان و ترکیه جایگاه خود را در بسیاری از حوزه‌ها تحکیم کنند.

یکی از این حوزه‌ها آمریکا بود که بزرگترین خریدار فرش جهان است که در سال 2010 و قبل از تحریم‌ها بیش از 80 میلیون دلار از ایران فرش خریداری کرد.

کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین گفته است ما به دنبال ارائه تبلیغاتی هستیم که فرش ایرانی مستقل از دولت است و این یک تولید هنری است و حامل پیام صلح و دوستی برای جهان است.

به گزارش رویترز، کارگر گفته است فرش‌های ایرانی با پیام صلح و دوستی به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

به گزارش رویترز، صادرات فرش ایران به تدریج افزایش می‌یابد اما همچنان برای پرکردن میزان سهمی که از دست داده هنوز خیلی فاصله دارد و بسیاری از بانک‌ها و خریداران جهان برای همکاری با ایران بسیار محتاطانه عمل می‌کنند چرا که هنوز تنش‌های سیاسی با غرب بسیار کند در حال رفع شدن است.
منبع: فارس

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال